• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba pdf maken van werkblad via button werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jfmjacobs

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Hallo allen,

ik ben weer geruime tijd aan het stoeien met excel en VBA om via een button een pdf bestand te kunnen maken.
de opties die ik daar in wil hebben zijn:
- bestandnaam moet uit cel O2 komen (vooraf gegenereerd)
- er moet door de gebruiker een keuze gemaakt kunnen worden in welke map het bestand wordt opgeslagen
- het bestand moet na opslaan geopend worden
- als er geen bestand is aangemaakt (foutmelding) dan moet er een Msgbox komen met "Let op! er is geen bestand opgeslagen"

Nu heb ik via een tutorial en via verschillende forums al enigszins iets in kunnen richten.
Aan de hand van youtube.com/watch?v=8vngQXIktBA heb ik het volgende gemaakt maar ik krijg een foutmelding en ik weet niet waar m dat in zit.
Wie kan mij helpen om de knop "opslaan als pdf"werkend te krijgen?

Ik ben nl een beetje aan het einde van mijn latijn

alvast hel erg bedankt!
groet
Jurgen Jacobs

Bekijk bijlage personeel en opdrachtgevers test.xlsx

Je hebt een xlsx geplaatst. Hierin staat geen code.

Code als ThisWOrkbok.Path gaat natuurlijk ook niet werken.

mwokay, en wat is dan de oplossing??:D (vergeef me, ik ben een beetje en newb als t gaat om vba) :p

Verder niet naar de code gekeken, maar dit: ThisWOrkbok.Path
Moet uiteraard dit zijn: ThisWorkbook.Path

wouw, hoe kan je blind zijn voor je eigen typfouten. :eek:
Thanx. het werkt nu wel zoals ik het wil.

groet
Jurgen

Dat dacht ik al. Maar geen zorgen, je bent de enige niet. Ik tuin zelf ook nog wel eens in dat soort dingen ;)

Tip:
Zet Option Explicit bovenin je module en klik in het menu van de VBA Editor op Foutopsporing / VBA Project compileren voordat je gaat testen. Dan komt dat soort foutjes vanzelf naar voren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan