vba probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransdelta

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2006
hallo,

in een data base heh ik de volgende code

Private Sub Ctl8_Click()
Application.FollowHyperlink "c:\Users\frans\Desktop\japan cultuur\bonsai\tijdschriften\esprit bonsai\Esprit Bonsai 57.pdf", , True
End Sub

deze werkt perfect maar de volgende code wil maar niet het bestand openen

Private Sub Ctl9_Click()
Application.FollowHyperlink "c:\Users\frans\Desktop\japan cultuur\bonsai\tijdschriften\esprit bonsai\Esprit Bonsai 58.pdf", , True
End Sub

het zijn gewoon 2 tijdschriften welke in dezelfde map staan, er staan er meerdere in maar sommige gaan open in abode reader en andere niet.
bijde codes zijn dezelfde juist de naam van het bestand veranderd. ze kunnen wel geopend worden in abode dus er is geen een probleem met het bestand
wat kan het probleem zijn?

Krijg je er een foutmelding op?

fout 490 tijdens uitvoering
het opgegeven bestand kan niet worden geopend

Heb juist een nieuwe hyperlinkvoor een nieuw tijdschrift bij gemaakt en deze werkt perfect

Met een andere bestandsnaam, of toch de 'foute'?

een volledig nieuw bestand en dit werkt perfect

Private Sub Ctl8_Click()
Application.FollowHyperlink "c:\Users\frans\Desktop\japan cultuur\bonsai\tijdschriften\esprit bonsai\Esprit Bonsai 57.pdf", , True
End Sub (deze werkt)

Private Sub Ctl9_Click()
Application.FollowHyperlink "c:\Users\frans\Desktop\japan cultuur\bonsai\tijdschriften\esprit bonsai\Esprit Bonsai 58.pdf", , True
End Sub (deze werkt niet)

Private Sub Ctl10_Click()
Application.FollowHyperlink "c:\Users\frans\Desktop\japan cultuur\bonsai\tijdschriften\esprit bonsai\Esprit Bonsai 59.pdf", , True
End Sub (deze werkt)

Error 490 betekend dat het bestand niet geopend of niet gevonden kon worden.
Ik zou daarom toch nog eens goed kijken naar de naamgeving op schijf van het bestand Esprit Bonsai 58.pdf.

TS geeft al aan dat het werkt :)

Laatst bewerkt:
Uuh, er staat bij nr 58: (deze werkt niet)
Nr.59 is de volledig nieuwe.

Hij heeft 3 bestanden overnieuw gedaan, waaronder 58 :)

Ok, maar ik zie in #5 bij bestand 58 nog steeds staan: (deze werkt niet)

fout gevonden, had de files hernoemd via een file renamer en blijkbaar werkt dit toch niet optimaal.
alles hand matig een andere naam gegeven en werkt nu prima.

bedank voor de moeite om te willen helpen.
als er iemand info over bonsai wil dan mag je het altijd vragen.Daar ben ik beter in dan in access :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan