• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2013
Berichten
515
Beste mensen,
Ik zit sinds kort op dit forum. mijn complimenten.
Ik ben op zoek naar een formule die automatisch nummers invoert bij dubbelklik met een VBA code.
heb alles afgezocht en kan het niet vinden
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een bestand bijgevoegd.
Alvast bedankt voor de hulp.
Noroma
 
- Plaats alle mogelijke nummers bv. op Blad2 in A1:A60
- Plaats op je userform een listbox en vul die met de 60 getallen, de gebruiker kan daaruit dan een keuze maken.
- Plaats naast de listbox een Ok-knop met daarachter de code die dat nummer in de gewenste cel plaatst.
 
Mega,
dat is niet de bedoeling want achter de nummers komen nog gegevens te staan en het moet een soort helpfunctie zijn.
 
Als de nummers in Blad2!A1:A60 staan, dan kun je de beschrijving die daarbij hoort toch in kolom B (en evt. volgende kolommen) plaatsen? Welk bezwaar heb je daar tegen? Je kunt Blad2 evt. verbergen. Deze methode is het eenvoudigst om de gegevens (als het er veel zijn) in een (listbox in) een userform te plaatsen. En ook het eenvoudigst om de gebruiker 1 en slechts 1 keuze te laten maken.
 
Bedankt voor de tip. Ik ga nog even verder knutselen. Ik heb nog nooit een listbox gemaakt
 
Zoek even via Google en je vindt tal van websites waar het gebruik van een listbox wordt uitgelegd.
 
Of beter nog: als je in Excel in de vba-editor bent: druk op F1 om de helpfile op te roepen en typ daarin als zoekopdracht: listbox.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan