VBA programma met Excel opstarten vanaf bureaublad met een knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

admiklein

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2016
Hallo,
Ik ben sinds kort bezig met een VBA programma te schrijven die Excel gebruikt. Het gaat allemaal best goed. Ik heb een Excel blad met 2 userforms. Om deze 2 programma's op te starten moet ik alleen mijn Excel document openen, ontwikkelaars selecteren, knop Visual Basic aanklikken, userform aanklikken en dan uitvoeren. Is het mogelijk om hier iets van een snelkoppeling te maken, zodat ik van bijvoorbeeld het bureaublad met programma kan opstarten.
Ook was ik aan het kijken, hoe ik het programma kan draaien, zonder dat de programmacode zichtbaar is. Wie zou me daarbij kunnen helpen.
Voor als er een oplossing is, graag een beetje simpel uitleggen. Ik ben niet echt handig met PC's. Bedankt alvast

je kan zorgen dat je userform opstart zodra je excel opent. Aangezien je er twee hebt weet ik niet of dit handig is, maar je kan ook knoppen op je Excelwerkblad zetten
Vba-code voor die knoppen is dan:

userform1.show of userform2.show.

Als je excel het een userform wilt laten openen bij openen bestand, dan ga je in VBA-editor naar workbook en zet je bovenstaande code bij workbook_open.

Begin gewoon vooraan in een VBA basisboek, dan kom je het vanzelf tegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan