vba punt/komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
onderstaand hoe ik nu mijn bestanden inlees. echter ik wil dit iedere week gaan doen en ook laten doen door iemand die niet heel veel verstand van access heeft.
ik weet hoe ik een bestand automatisch kan importeren mbv vba. maar ik weet niet hoe ik de geadvanceerde gegevens kan aanzetten. en met namen het decimaalsymbool op punt (.)
iemand tips?

Hoe ik mijn txt bestand inlees:
Importeer de nieuwe data 'Dure geneesmddelen jjmmdd.txt''. invoegen-tabel-Tabel importeren
gebruik de knop geavanceerd en stel als volgt in:
zet het decimaalsymbool op punt (.)
stel de velden in volgens onderstaande tabel.
controleer of de velden nu juist staan (LET OP hoofdletters). Acces zal een extra eerste veld maken met ID=automatische nummering. pas indien nodig de velden aan zoals staat in de tabel.
Kies bij Waar wilt u de gegevens opslaan? nieuwe tabel: orginele data (duurt ca 1 minuut).
Herhaal dit voor alle txt files en voeg alles samen
veld nr nieuwe veld text Gegevens type Geindexeerd overslaan
veld1 VEC text nee nee
veld2 Patnr dubbel precisie nee nee
veld3 Patnaam text nee nee
veld4 Artnr dubbel precisie nee nee
veld5 Artnaam text nee nee
veld6 startMO datum/tijd nee nee
veld7 stopMO datum/tijd nee nee
veld8 KAE text nee nee
veld9 stuks dubbel precisie nee nee
veld10 cyclus dubbel precisie nee nee
veld11 prijsASC valuta nee nee
veld12 Verpakkingsgrootte text nee nee
veld39 Datum datum/tijd nee nee

ben ondertussen wat verder aan het zoeken. oa de importspecificatie gevonden. (draadje access macro probleem).
Code:
DoCmd.TransferText acImportDelim, ImportDubbel, "TblImportdubbelA", "G:\6300\logistiek\Hiscom file Transfer\apotst.txt", False

Alleen nu wordt alleen de eerste rij geimporteerd (met naam F1). en krijg ik een tabel met de volgende error "Unparsable Record" voor iedere regel. Met de hand importeren gaat wel goed.
heeft iemand een idee waar het fout gaat?

scheidingstekenveld ,
tekstscheidingsteken "
Decimaalsymbool .
verder veldnamen ingevoerd en gegevenstype (maar ook als ik dit blank laat gaat het mis)

Laatst bewerkt:
net geleerd (heerlijk de zoek functie) hoe de macro tekstoverbrengen werkt. Deze werkt wel met de importspecificatie die ik heb bewaard. Waar kan het dan mis gaan in de VBA code?
Ik wil graag de VBA gebruiken zodat ik kan laten intikken wat de bestandsnaam is van het te importeren bestand.

Laatst bewerkt:
vraag verduidelijkt in een nieuwe draadje. kan de titel hier niet aanpassen.
oplossing: importspecificatie tussen quotes ("") zetten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan