Goedendag,
Ik heb een bestand voor het inlezen van crediteuren stamgegevens in Exact. Via vba worden de regels in Excel weggeschreven naar een voor Exact toelaatbaar XML file. Dit werkt opzich prima echter ik wil met dit file ook het bankrekeningnummer laten toevoegen maar dat lukt niet helemaal.
Het plaatsen van het banknummer in de XLM file gaat goed maar Exact wil graag weten hoe dit bankrek. geplaatst moet worden, de regel BankAccountMask maakt dan onderscheid in ING - Postbank en overige banken.
Onderstaande regel moet in het XML file worden weggeschreven. (zo staat het erin als ik een export maak):
<BankAccountMask>###"."##"."##"."###</BankAccountMask>
Ik gebruik daarvoor de volgende regel:
a.WriteLine (" <BankAccountMask>""" ###."##"."##"."### """</BankAccountMask>")
maar ik krijg hierop een foutmelding: Compileerfout, verwacht lijstscheidingsteken of )
Weet iemand hoe ik deze tekenreeks ###."##"."##"."### moet opnemen in de VBA regel. Ik heb het geprobeerd met () en ' ' en met nog meer " maar het wil niet lukken.
Volledigheidshalve onderstaand de complete stukjes uit het XML file m.b.t. bank en postbank rekeningnummers:
BANKREKENING:
- <BankAccounts>
- <BankAccount code="000000000" default="1">
- <BankAccountType code="NL" checktype="E">
<Description>Dutch bankaccounts</Description>
</BankAccountType>
- <Bank code="">
<Name />
</Bank>
</BankAccount>
POSTBANK REKENING
- <BankAccounts>
- <BankAccount code="0000000" default="1">
- <BankAccountType code="PB" checktype="G">
<Description>Postbankaccounts</Description>
<BankAccountMask>"P"#######</BankAccountMask>
</BankAccountType>
- <Bank code="">
<Name />
</Bank>
Bv.d. voor jullie hulp.
ST
Ik heb een bestand voor het inlezen van crediteuren stamgegevens in Exact. Via vba worden de regels in Excel weggeschreven naar een voor Exact toelaatbaar XML file. Dit werkt opzich prima echter ik wil met dit file ook het bankrekeningnummer laten toevoegen maar dat lukt niet helemaal.
Het plaatsen van het banknummer in de XLM file gaat goed maar Exact wil graag weten hoe dit bankrek. geplaatst moet worden, de regel BankAccountMask maakt dan onderscheid in ING - Postbank en overige banken.
Onderstaande regel moet in het XML file worden weggeschreven. (zo staat het erin als ik een export maak):
Ik gebruik daarvoor de volgende regel:
a.WriteLine (" <BankAccountMask>""" ###."##"."##"."### """</BankAccountMask>")
maar ik krijg hierop een foutmelding: Compileerfout, verwacht lijstscheidingsteken of )
Weet iemand hoe ik deze tekenreeks ###."##"."##"."### moet opnemen in de VBA regel. Ik heb het geprobeerd met () en ' ' en met nog meer " maar het wil niet lukken.
Volledigheidshalve onderstaand de complete stukjes uit het XML file m.b.t. bank en postbank rekeningnummers:
BANKREKENING:
- <BankAccounts>
- <BankAccount code="000000000" default="1">
- <BankAccountType code="NL" checktype="E">
<Description>Dutch bankaccounts</Description>
</BankAccountType>
- <Bank code="">
<Name />
</Bank>
</BankAccount>
POSTBANK REKENING