• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA - regel tussenvoegen bij nieuwe medewerker in planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjanus

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Hallo,

Wellicht een wat ingewikkelde vraag.

In voorbeeldbestand (staf)
Tabblad planning - Daar maken we een stafplanning.
Tabblad werkelijk - staan de werkelijk geboekte kosten.

Functie's zijn uniek in ons systeem
Nummer zijn unieke ID's nummers van de medewerkers in ons systeem
Voorbeeld inkoper nnb - dan weten we nog niet wie de functie in gaat vullen.

Ik zou graag zien dat als in cel e1 het week nummer wordt getypt er een macro start (liefst dmv een knop) hij:
* tot en met huidige week de geplande hoeveelheden overschrijft met de werkelijke hoeveelheden
* na huidige week de planning juist laat staan
* Hij regels tussenvoegd als er nieuwe medewerkers op het project verschijnen (voorbeeld inkoper), kan natuurlijk ook achteraf met sorteren.

* Nice to have - subtotalen per functie (kan evt via draaitabel, maar zou leuk zijn gelijk te zien wat er gebeurd als we de planning aanpassen).

Hoop dat het mogelijk is,

Alvast bedankt.

Gr Gjanus

Bijlagen

Laatste twee punten wellicht

Een cel vullen met weeknummer, dan de getallen tot en met die week ophalen maar de weken erna laten staan, dat kan ik volgens mij moeilijk opnemen zodat het een week later nog werkt.

Zo?, ik hoop alleen dat het voorbeeldbestand goed gelijkend is.
Code:
Sub kopie()
i = Sheets("Werkelijk").Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row - 5
j = Sheets("Planning").Range("E1").Value + 4
Sheets("Werkelijk").Range("B5").Resize(i, j).Copy Sheets("Planning").Range("B5")
End Sub

Dankje AD1957,

Zo verdwijnt uitvoeder (id nummer 6).

Oorspronkelijke planning loopt vaak jaar of twee per week en heeft meer medewerkers.

Thanks Albert,

de -5 inderdaad.

Maar doet niet helemaal wat ik wil. Hij moet op tabblad planning wel laten staan wat er stond en nieuwe medewerkers toevoegen.

Nu verwijderd hij planning regels als medewerknummer niet voorkomt op tabblad werkelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan