• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Reiskosten met lijstje in combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,

Ik heb het bestandje reiskosten hier al op de site gezet en het werkt nu zeer goed, maar ik had nog graag iets bijkomend.
Dus de vba code die ik hier op de site heb gekregen zorgt er voor dat ik een Inputbox krijg om een naam in te vullen en om een bedrag in te vullen en deze zaken worden dan gearchiveerd op een ander tabblad.
Maar nu had ik graag wanneer ik de InputBox naam krijg de mogelijkheid om bijvoorbeeld uit een 10 tal namen te kiezen en die invoerlijst zou ik ook moeten kunnen bijwerken wanneer er vertegenwoordigers bijkomen of weggaan. Is dit mogelijk?

Groeten, Mark.

Bijlagen

Probeer deze eens:
handmatig:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()    

With cboProject 'naam listbox
        .AddItem "Project 1" 'deze kan je veranderen in wat jij wilt laten zien
        .AddItem "Project 2"
        .AddItem "Project 3"
        .AddItem "Project 4"
        .AddItem "Project 5"
    End With
    cboProject.Value = "Kies te verwijderen project"

End Sub

met een bereik:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()

With cboMedewerker 'naam listbox
        .RowSource = "admin-paneel!B6:B12" 'bereik wat je wilt invoeren
    End With
    cboMedewerker.Value = "Kies Medewerker" 

End Sub

Let wel op deze coden moeten worden geplaatst in je UserForm_Initialize.
Werkt ook met comboboxen.

Groet,
Ferenc

ps.
voor unieken in een lijst kijk hier eens:
http://www.exceltip.com/show_tip/Us...rksheet_using_VBA_in_Microsoft_Excel/409.html

Laatst bewerkt:
Dus als ik het groot begrijp moet ik een Userform invoegen (zoals je een module invoegt)
Dan plak ik jou code. Dus in het rechtse scrollmenu neem ik Initialize.
En ik moet dan geen Userform opmaken, dus als mijn InputBox naam opengaat dan gaat dat automatisch gelinkt worden aan die code die ik van jou heb gehad en dan kan ik kiezen uit een lijstje?? Ik stel die vraag nu, want ga het straks na het werk proberen.

Of als ik helemaal naast de kwestie zit, kan jij het dan in mijn bestandje invoegen?

Groeten, Mark.

Kan je me helpen, want ik krijg het niet aan de praat.

Groeten, Mark

Bekijk dit voorbeeld eens? Werkt met een userform. lijkt mij handiger aangezien ik niet de Excel Comboboxen onder controle kan krijgen (kennis probleem :()

Als je er niet uit komt hoor ik het graag.

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Ga het deze avond eens proberen. Wat er wel moet gebeuren is dat de namen in het tabblad dataverzameling wordt weggeschreven, en dat de VBA code dan ook die naam
opneemt in het lijste in de combobox.

Groeten, Mark

Ik heb terug een bijlage bijgestuurd.
Je moet eens kijken, heb er code bij geplakt waarbij alles wordt gekopieerd naar
tabblad 'dataverzameling' maar mijn probleem is dat hij het niet ondere de andere zet
terwijl dit met mijn andere knop wel lukt. Dat begrijp ik niet.
En de source zou heel de kolom A moeten zijn dus meer dan A2:A4, hoe bepaal ik dit?
met "A:A".
Kan jij dit stukje code aanpassen??

Groeten, Mark.

Bijlagen

Bedankt voor de uitleg, heb hiervan iets opgestoken, heb ook met Help de zaken opgezocht die ik niet begrijp en gedocumenteerd achter de code, zodat ik het
binnnen enkele maanden nog begrijp.
Bedankt voor het werk.

Groeten, Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan