• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA? Rij weergeven na aanleiding van ingetoetst nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djoane

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
Ik heb een heel groot excelblad, vol met gegevens. Achter een bepaald nummer wil ik graag een aantal invullen. Meer niet.

Maar er zijn een paar duizend van die nummers, dus ik wil niet iedere keer moeten scrollen tot ik een muisarm krijg.

Nu kan ik via het filter wel een aangepast filter intoetsen, zodat ik dan verder zoek via het nummer.

Maar ik zou eigenlijk graag willen dat ik een nummer in kan toetsen, en dat dan automatisch die rij tevoorschijn komt. Kan iemand mij daarmee helpen?

Ik kan wel iets bedenken met verticaal zoeken, of =als,.. maar dan ben ik nog 2 weken bezig met puzzelen denk ik.

Als er iets "simpels" mogelijk is zonder VBA, dan heb ik dat liever, maar als het niet zonder VBA kan, dan moet het maar met VBA.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Zie in de bijlage een voorbeeld. Ook in de exceltabel staat een kleine uitleg.

Bijlagen

Met deze macro krijg je alles in beeld als je niks invult.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("B2")) Is Nothing Then Exit Sub
If Range("B2") = "" Then
ActiveSheet.Range("$B$2:$G$" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).AutoFilter Field:=1
Exit Sub
End If

ActiveSheet.Range("$B$2:$G$" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Range("B2").Value

End Sub

Niels

Laatst bewerkt:
@ Excelamateur, ja dat lijkt er al aardig op, maar het is nog even verwarrend voor mij,..

Als ik een getal verander in de code, en op enter drukt, dan verdwijnt alles, en dat is niet helemaal de bedoeling,

En als ik niks invul, dan gebeurd er niets, dan blijft het gewoon staan,..

@Niels, moet ik die toevoegen aan de code van excelamateur? (Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt geen verstand heb van VBA, ik wil er nog eens een cursus voor doen, maar ik ben er nog niet in thuis,...)

In elk geval allemaal alvast bedankt voor de snelle reacties! (en de moeite!)

Rechtermuisknop op het tabblad waar de filter moet komen,
programmacode weergeven, en daar plakken.

De code van Excelamateur moet je dan vervangen.

Niels

Excelamateur, ik heb nog even gekeken, maar ik heb een probleem met op enter drukken. Als ik ergens anders op enter druk, dan reageert jou macro ook, en verdwijnt alles.

En Niels, moet ik jou macro plakken bij de macro van excelamateur, of hoe werkt het? Ik heb mijn Macro pagina voor mij, maar ik ben er gewoon niet in thuis, en weet dus niet wat ik eigenlijk aan het knoeien ben.

Het "enter" probleem is opgelost, ik heb in de macro van Excelamateur "L11" gewijzigd in "B11"...

Maar nu de rest nog :-)

@ Excelamateur,

Bedank om het in een voorbeeld te zetten, was er mee bezig maar toen liep helpmij vast.

Niels

Het werkt helemaal zoals ik bedoeld had!

Geweldig :-D Bedankt

Maarrrr hoe zet ik dit nu in mijn "gewone" bestand? Kan ik de macro kopieren, en dan in het VBA scherm mijn bestand openen, en dan op macro uitvoeren klikken ofzoiets? En dan daar plakken?

Als je dat nog even kunt vertellen, dan ben ik een heel gelukkig mens vandaag :-)

zie post #5

Rechtermuisknop op het tabblad waar de filter moet komen,
programmacode weergeven, en daar plakken.

Als je voorbeeld goed is dan hoef je niks aan te passen.

Niels

Ik had over die post heen gelezen, excuses.

Als ik bij de programmacode weergeven druk, en dan de code plak, en uiteindelijk wil opslaan, krijg ik een foutmelding.

Foutmelding toegevoegd in .JPG bestand.. Wat doe ik verkeerd?

Bij mijn lijst gaat het ook om Cel E2 waar ik een getal wil invullen, en kolom E waar hij moet zoeken... Als ik dan alles waar nu een B staat verander in E moet het goed zijn toch?

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    50,1 KB · Weergaven: 18
Found it, lag aan bestandstype. Het werkt helemaal!

Bedankt jongens!

Daar was ik naar aan het zoeken:P maar knopje nog niet gevonden,... lang geleden dat ik op dit forum ben geweest,....

Daar waar je begonnen ben met de vraag, daar moet je zoeken.
Vraag opgelost / Vraag is niet opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan