• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Samenvoegen Tabbladen alleen lay-out & waarde meenemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrie82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2013
Hoi,

Zou iemand mij met onderstaande kunnen helpen? Ik wil dat zodra er op de knop "Totaal" gedrukt wordt, dat alleen de waarde en lay-out mee worden genomen uit de overige tabbladen zonder de formules. (de code is overigens niet van mij, heb deze aan mijn situatie aangepast)

Alvast bedankt!

Sub TotaalBlad1()

Worksheets.Add before:=Sheets(1)
Sheets(1).Name = "TOTAAL"
For i = 2 To Sheets.Count
With Sheets(i)
If Not Sheets(i).Name = "Data" And Not Sheets(i).Name = "Weken" Then
.Range("A1:AT38" & .Range("A" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Row).Copy _
Sheets(1).Range(Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(IIf(Sheets(i).Index = 1, 0, 1)).Address)
End If
End With
Next i
ActiveSheet.Move _
After:=ActiveWorkbook.Sheets(ActiveWorkbook.Sheets.Count)
End Sub

Het handigste is denk ik als je een voorbeeld bestand upload hier, dan kan men zich de situatie een beetje inbeelden.

Zoals ik het nu zie: Je voegt een tabblad toe en wil deze "TOTAAL" noemen. Je wil van alle tabbladen behalve "Data" en "Weken" een bereik kopiëren en plakken in het tabblad "TOTAAL"?

Probeer het zo eens
Code:
Sub VenA()
If IsError(Evaluate("TOTAAL!A1")) Then Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count)).Name = "TOTAAL"
With Sheets("TOTAAL")
    .Cells.Clear
    For Each sh In Sheets
        If sh.Name <> "Data" And sh.Name <> "Weken" And sh.Name <> "TOTAAL" Then
            sh.Range("A1:AT" & sh.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Copy .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(IIf(.[A1] = "", 0, 1))
        End If
    Next sh
    .Cells.Copy
    .Cells.PasteSpecial xlPasteValues
    Application.CutCopyMode = False
End With
End Sub

Als het een aaneengesloten bereik is kan je ook dit gebruiken
Code:
sh.Cells(1).CurrentRegion.Copy

Nb. Gebruik svp codetags.

Status