• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA script "bijwerken"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan ik 1 tabblad gebruiken en boven aan de knoppen houden van de klanten
zodra ik dan op een knop druk dat hij het tabblad "klanten" dan filtert ?

Dat is zeker mogelijk, dan moet de klantnaam meegenomen worden uit het werkblad "Data".
Jammer dat de klant geen uniek ID heeft maar op complexe wijze uit "LOSNAAM" moet worden afgeleid.

waarom geen dropdown list in de ribbon met alle namen in plaats van al deze koppen

ik kan van data --> klanten kopieren
alle rijen waarbij kolom AU niet leeg is, waarbij AA tem AT niet mee gekopieerd wordt.
dan heb ik 1 tabblad met een uniek ID of bedoelt ge iets anders ?

GLDA19 - zichtbare knoppen is overzichtelijker dan dropdown gaven mijn planners aan

Antwoord op #24:
Dat is precies wat ik bedoelde!

ik heb nu functie aangepast waardoor alles naar 1 tabblad gaat.
probleem is nu
1. in kolom AA van tabblad "data" staat een formule. Hij kopieert de formule mee naar tabblad "DC" ipv de warde die erin staat.
2. de waardes in kolom "AA" in tabblad "DC" wil ik gebruiken voor de autofilter. (hoe kan ik de knoppen in het lint hiervoor gebruiken om te filteren op kolom "AA"

Bijlagen

Weer e.e.a. sterk vereenvoudigd en lintmenu aangepast.
Werkblad DC is niet nodig, er wordt direct op werkblad Data gefilterd en naar werkblad Export gekopieerd. Wat is het doel van die kopie eigenlijk?
Klik maar eens op een van de klanten in het lintmenu.

Bijlagen

Ahulpje,
uitleg reden copij naar DC.
Data = gegevens komen uit ons transsportsysteem
DC = de planner gaat afspraken maken bij klanten en gegevens invullen in kolom Y (afspraak referenties) tevens kan het zijn dat hij afspraakuren verandert (kolom W en X)

Om de 20' worden de gegevens opnieuw uit ons transportsysteem gehaald omdat er zendingen kunnen bijkomen of wijzigingen kunnen zijn in het transportsysteem.
als hij zou werken in "Data" dan worden zijn handmatig aanpassingen (zie uitleg DC) steeds overschreven.
door met een copij te werken en een script "bijwerken" (deze doet maar bepaalde kolommen bijwerken) worden dus zijn eigen aanpassingen gevrijwaard.
éénmaal klaar met alle afspraken wordt tabblad "dc" geexporteerd en terug ingelezen in ons transportsysteem en alles aangepast.

hopelijk duidelijk genoeg uitgelegd :)

Ahulpje,
Ik heb script dat s'morgens alle gegevens Kopieert van "Data" --> "DC" met voorwaarde dat waarde in "DATA kolom AA" = "DC"
Loop dag kunnen we via script "Bijwerken" gegevens aanpassen vanuit Data die al in tabblad "DC" staan (bepaalde kolommen worden dan aangepast)
Nu zoek ik nog script dat enkel de nieuwe rijen kopieert van "Data" --> "DC" , de kolom om op te vergelijken en unieke nr is, is kolom C (Opdrachtnummer) in beide tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan