• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA script ipv sommen.als()

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Beste forum leden,

Op mijn werk gebruiken we dagelijks een Excelsheet waarin we bijhouden hoeveel operators per dagdeel (3 per dag) produceren. In bijgaand voorbeeld zie je een werkblad met kolommen voor één week.
Nu willen we per operator weten hoeveel deze operator in elke gewerkte shift geproduceerd heeft.
Ik dacht dit te kunnen doen met somman.als, maar dat wordt erg ingewikkeld en uitgebreid.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is op dit met VBA te doen....
Ik stel me dan voor dat elke rij kolom voor kolom wordt doorzocht op operator naam en dat de geproduceerde aantallen op een apart tabblad per dagdeel wordt opgeslagen.
Dit hoeft slechts éénmaal per maand te gebeuren en reeds opgeslagen waardes hoeven natuurlijk niet opnieuw gezocht te worden.

In bijgaand bestand heb ik slechts één week opgenomen, omdat het bestand waartschijnlijk te groot is als ik een heel jaar doe.

Met vriendelijke groet,

Gerald

PS De voorwaardelijke opmaak en de kleuren zijn gebruikt om de operator te laten zien of ze hun target gehaald hebben

Bijlagen

Je kan toch met SOM.ALS werken:

Code:
=SOM.ALS($A:$A;B$2;$K:$K)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan