basboy1991
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 apr 2012
ja hoor daar istie weer,
ik ben de laatste tijd veel bezig met vba scripts schrijven in Visual basic for excel. het gaat steeds beter maar ik heb nog een aantal dingen die niet echt lukken:
- op het vb forum heb ik onderstaande code gekregen:
ik krijg op code thisWorkbook.CustomDocumentProperties.Add "hidemessage", False, msoPropertyTypeBoolean, True de foutmelding Method add of object documentproperties failed. weten jullie wat hier fout gaat en de oplossing (op het vb forum kreeg ik te horen dat het bij de maker wel goed ging)
ik ben de laatste tijd veel bezig met vba scripts schrijven in Visual basic for excel. het gaat steeds beter maar ik heb nog een aantal dingen die niet echt lukken:
- op het vb forum heb ik onderstaande code gekregen:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Dim hidemessage As Boolean, p As Variant
If ThisWorkbook.CustomDocumentProperties.Count > 0 Then
For Each p In ThisWorkbook.CustomDocumentProperties
If p.Name = "hidemessage" Then hidemessage = False
Next
End If
If Not hidemessage Then
If MsgBox("texten" & ActiveSheet.Name & vbNewLine & "Click no to not show this message again", vbYesNo) = vbNo Then
ThisWorkbook.CustomDocumentProperties.Add "hidemessage", False, msoPropertyTypeBoolean, True
End If
End If
Worksheets("Blad 1").Range("A1").Clear
End Sub
ik krijg op code thisWorkbook.CustomDocumentProperties.Add "hidemessage", False, msoPropertyTypeBoolean, True de foutmelding Method add of object documentproperties failed. weten jullie wat hier fout gaat en de oplossing (op het vb forum kreeg ik te horen dat het bij de maker wel goed ging)