VBA script toevoegen via button

Status
Niet open voor verdere reacties.

finrod

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Hallo ik vraag me af of je een bepaald stukje script via een button op een bepaalde plek in je script kan plaatsen "bv in een sub "

wel ik zit in men eerste jaar hooge school en krijg vba als vak en ben wel heel geintereseert nu hab ik al user forms gemaakt en ik had een idee voor een soort van database voor men films en ik d8 dit te kunnen maken alls ik via een button een sript te kunnen invoegen.

Zodat exel elke keer dat hij opend inleest welke films ik heb.

wel ik zit in men eerste jaar hooge school en krijg vba als vak en ben wel heel geintereseert nu hab ik al user forms gemaakt en ik had een idee voor een soort van database voor men films en ik d8 dit te kunnen maken alls ik via een button een sript te kunnen invoegen.

Zodat exel elke keer dat hij opend inleest welke films ik heb.

Ik begrijp niet veel van je concrete bedoelingen op Excel vlak. En dan kan ik ook niet helpen.

Vergeet vooral niet op de hooge school het vak Nederlands te nemen. Kan helpen.

Bedankt voor de leuke opmerking.

Nu is het met dislectie altijd leuk om dat te horen.
Maar dat ter zijde, het is dus de bedoeling om een database te maken in exel van de films die ik op dvd staan heb. En nu d8 ik van een form aan te maken waar ik titel auteur ... invoeg en dat hij de script voor die film in te voegen in exel, dat hij deze in vba invoegt.

En nu d8 ik van een form aan te maken waar ik titel auteur ... invoeg en dat hij de script voor die film in te voegen in exel, dat hij deze in vba invoegt.

Een form aanmaken is goed. Over het algemeen dient zoiets om zelf / de gebruiker gegevens te laten intypen. Bv. film - regisseur - jaar - hoofdrolspelers - etc.

Wat bedoel je dan met code invoegen in VBA? Je zal code moeten hebben / schrijven voor het maken van de userform, en het te laten functioneren. Bv. een knop erop zetten om de films te laten sorteren op alfabetische wijze.

Laatst bewerkt:
Wat men bedoeling is dat als ik op de knop toevoegen klik dat de buton bv

De form heb ik al en ik weet hoe je via buttons dingen is cells zet en alle dingen die ik daar voor nodig heb maar om, maar als ik iets invoeg en ik delete de cell blijft hij gedelete. Daarom wil ik dat de inhoud van de cell via script word onthouden ook al word de cell gedelete. Zodat bij de volgende keer dat het script wordt overlopen de cell weer opgevult word.

Laatst bewerkt:
ik heb een andere manier gevonden maar nu zou ik moeten vinden hoe ik exel een vaiabel kan laten onthouden ook als ik exel afsluit is er imand die dit weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan