• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA script weigerd plots te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Berichten
229
Hallo,

Ik heb een excel document waar heel wat VBA script instaat om mijn celopmaak automatisch te voorzien van de gepaste tekst en cel kleur naar gelang de inhoud, dit heeft altijd perfect gewerkt, toch plots wil deze VBA script niet meer werken, kan ik ongewild ergens een optie in of uitgeschakeld hebben die dit script belet zich uit te voeren....??

Weet iemand raad aub? hierbij het script.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, [D3:Z368]) Is Nothing Then
Select Case Target.Value

Case "DA", "DA/A", "DA/P"
Target.Interior.ColorIndex = 15
Target.Font.ColorIndex = 3
Case "CR/68", "CR/69", "CR/70", "CR/71", "CR/72", "CR/73", "CR/74", "CR/75", "CR/77"
Target.Interior.ColorIndex = 20
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "1", "2", "3"
Target.Interior.ColorIndex = 3
Target.Font.ColorIndex = 6
Case "3D"
Target.Interior.ColorIndex = 35
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "ED"
Target.Interior.ColorIndex = 45
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "PN"
Target.Interior.ColorIndex = 36
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "0079+", "79+/A", "79+/P"
Target.Interior.ColorIndex = 6
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "R"
Target.Interior.ColorIndex = 37
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "R32", "R32/A", "R32/P", "01/A", "01/P", "RC", "RC/P", "RC/A", "0044", "44/P", "44/A", "0079", "79/P", "79/A", "0029", "29/P", "29/A", "0048", "0501", "0081", "81/h", "73/?", "74/?", "F", "0092"
Target.Interior.ColorIndex = 6
Target.Font.ColorIndex = 3
Case "73/0,5", "73/1", "73/1,5", "73/2", "73/2,5", "73/3", "73/3,5", "73/4", "73/4,5", "73/5", "73/5,5", "73/6", "73/6,5", "73/7", "73/7,5", "73/8"
Target.Interior.ColorIndex = 6
Target.Font.ColorIndex = 3
Case "74/0,5", "74/1", "74/1,5", "74/2", "74/2,5", "74/3", "74/3,5", "74/4", "74/4,5", "74/5", "74/5,5", "74/6", "74/6,5", "74/7", "74/7,5", "74/8"
Target.Interior.ColorIndex = 6
Target.Font.ColorIndex = 3
Case "Z/M", "AT"
Target.Interior.ColorIndex = 6
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "PMP", "TMT", "SMS", "BMB", "T"
Target.Interior.ColorIndex = 15
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "VM"
Target.Interior.ColorIndex = 37
Target.Font.ColorIndex = 3
Case "DRD"
Target.Interior.ColorIndex = 38
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "DRJB"
Target.Interior.ColorIndex = 26
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "CR/?"
Target.Interior.ColorIndex = 20
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "RCY+"
Target.Interior.ColorIndex = 3
Target.Font.ColorIndex = 2
Case "RCY"
Target.Interior.ColorIndex = 10
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "ECO"
Target.Interior.ColorIndex = 23
Target.Font.ColorIndex = 1
Case "FF/1", "FF/1,5", "FF/2", "FF/2,5", "FF/3", "FF/3,5", "FF/4", "FF/4,5", "FF/5", "FF/5,5", "FF/6", "FF/6,5", "FF/7", "FF/7,5", "FF/8"
Target.Interior.ColorIndex = 43
Target.Font.ColorIndex = 1
Case Else
Target.Interior.ColorIndex = xlNone
End Select
End If
End Sub
 
Zo te lezen lijkt het er sterk op dat de ontwerpmodus is ingeschakeld.

Kijk bij Uitvoeren - Ontwerpmodus.
Waarschijnlijk is de knop ingedrukt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Sorry,

Ik werk met de Engelstalige versie!! je weet toevalig toch niet de benamingen in het Engels, en is dit in Excel zelf of in het VBA script scherm?

Vriendelijke groeten en reeds bedankt voor de info!!

Danny
 
OK!! Ondertussen al gevonden in Engelstalige versie!! maar dit is ok, dus het probleem is er niet mee opgelost!! :(

Groetjes,
Danny
 
Kan je het bestand bijsluiten zodat we kunnen zien wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Voer dit eens uit:

Code:
Sub ee()
    Application.EnableEvents=True
End Sub
 
Hallo,

Het bestand staat op een server, ik heb net op de PC van mijn collega een test gedaan en daar werkt alles normaal:) toch bij mij werkt het niet...??:mad: dus moet er bij mijn EXCEL versie ergens iets verkeerd gaan !! of ingesteld zijn !!

PS: Ik heb het bestand voor het overgroot deel moeten inkorten om in bijlage onder de 100kb te komen, :eek:gebruik de drop down menu om in iedere cel een keuze te maken.

Vriendelijke groeten,:thumb:
Danny
 

Bijlagen

  • ROLBEURTEN JB 2010.zip
    31,2 KB · Weergaven: 16
Heb je de code van Wigi al eens geprobeerd, want hier werkt jouw code zonder problemen.
 
Hallo,

Ja ik heb deze code uitgevoerd maar zonder resultaat !!! :confused:
Het probleem schuilt zich blijkbaar alleen in mijn excel versie...:evil: wat heb ik verkeerd gedaan..:rolleyes:

Alvast bedankt voor de tips....???
 
Hallo,

Ik heb hetvolgende gedaan:
- Ik heb een volledig nieuw bestand aangemaakt.
- Ik heb de VBA code overgenomen als test in het nieuwe bestand.
- Alles werkt perfect...?? tot... ik het bestand eens gesloten en weer geopend heb... dan werkt er plots terug niets meer :shocked: (in het testbestand wel te verstaan) gebeurd er iets bij het afsluiten of terug openen van het bestand ??? :eek:
- Rarara.... ik weet het ook niet meer!! :confused:

Ik zoek nog wat verder maar laat zeker iets weten als ik een oplossing gevonden heb.. ;)

Groetjes,
Danny
 
Hallo,

Ik heb uiteidelijk het probleem kunnen oplossen met de code van Wigi,:thumb:

Sub ee()
Application.EnableEvents=True
End Sub


Deze code geplaatst bij openen werkboek, alles werkt normaal, bij terug verwijderen van deze code blijft alles terug normaal werken :shocked: ook in nieuwe bestanden met dezelfde code :eek:
Heeft deze code ergens intern in EXCEL een optie terug ingeschakeld?? :rolleyes: ik kan ze in elk geval toch niet vinden !!:rolleyes:

In elk geval aan iedereen bedankt voor de tips en hulp. :thumb:

Groetjes,
Danny
 
Deze code geeft de toepassing eigenlijk toestemming om Event-code (Change, Selection-Change, Calculate e.d.) uit te voeren. Waarom het nu wel lukt en gisteren niet ??????? Misschien dat 1 vd wijzen alhier er een verklaring voor heeft. Het voornaamste is echter dat je weer verder kan met je bestandje :D
 
Hallo,

Waarschijnlijk heb ik de code gisteren verkeerd geplaatst!! ik had deze op mijn werkblad geplaatst voorgaand op mijn code :eek: ipv bij openen werkboek :)

Waarom het gisteren ook niet ging bij een volledige nieuw bestand met dezelfde code na opslaan van het bestand (voor opslaan ging het wel) en nu geen enkel probleem meer geeft is mij ook een raadsel. :rolleyes:

Nogmaals mijn dank !! ;)
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan