• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA tabblad maken met naam uit cel en gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

styxeldiablo

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2016
Beste experts,

Als bijlage is te zien welke sheet ik gebruik voor de reiskosten.
De mensen maken altijd gebruik van vaste adressen, deze adressen heb ik met een gegevens validatie lijstje (net als de datum) op het invulblad vastgezet (in de hulpsheet weg gehaald ivm privacy uiteraard).

Nu vroeg ik me af of het lastig is om het volgende te doen.

Een knopje maken met daaraan een code die:

1. Een nieuw tabblad maakt.
2. Het nieuwe tabblad de naam geeft van de maand welke geselecteerd is
3. De gegevens van het invulblad dan kopieert naar het nieuwe tabblad.

Dit zodat ik niet elke maand 15 sheets heb, maar per persoon 1 sheet waarin alle maanden van een heel jaar staan.

Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken :)Bekijk bijlage reiskostensheethulp.xlsx

gelieve een paar dubbelzinnigheden uit te klaren.

3. De gegevens van het invulblad dan kopieert naar het nieuwe tabblad.

…..
maar per persoon 1 sheet waarin alle maanden van een heel jaar staan.

Haha sorry het omschrijven van hoe ik het dan voor me zie is toch lastig...

Hier komt ie;

Ieder persoon krijgt zeg maar zijn eigen sheet...
Op het invulblad vult bvb iemand zijn ritten in voor januari...
Deze persoon drukt op de knop en vervolgens ontstaat er een nieuw tabblad met de ingevulde gegevens, dit tabblad draagt dan de naam januari...
In februari vult de persoon weer de ritten in voor die maand op het invulblad, drukt op de knop en er ontstaat een tabblad met de naam februari en de ingevulde ritten...

Hoop het zo wat duidelijker gemaakt te hebben :-)

Ieder persoon krijgt zijn eigen sheet?
Of bedoel je dat ieder persoon zijn eigen document krijgt?

Een eigen document inderdaad... excuus ik noem het vaak sheet maar dat is natuurlijk eigenlijk een tabje...

Je kan er beter een userform voor maken en dan de gegevens opslaan in tabel vorm.
Dat is veel eenvoudiger en je kan er eventueel mooie statistieken op van maken.

Werkt dat dan ook met de gegevensvalidatie?

En het is ook van belang dat de mensen hem zelf in kunnen vullen zonder dat het te ingewikkeld is... en dat het totale aantal km's per maand kunnen aflezen evenals het bedrag
.. Dit is natuurlijk in tabelvorm ook wel te doen met wat simpele formules denk ik toch?

Met een userform is dat voor die eindgebruiker naar mijn mening nog veel overzichtelijker.

Kies een jaar en een maand.
Kies vertrek en bestemming uit een lijst en toon het aantal kilometers voor die rit, totaal voor de onderhanden maand en vergoeding tot dan toe.

Gaat er nooit iemand van A naar B en vervolgens naar C op dezelfde dag?

Dat lijkt me onvoordelig voor de chauffeur omdat hij dan eigenlijk volgens het lijstje 2 ritten heeft:
A -> B
B -> C

Dat zullen altijd meer kilometers zijn waar dus een hogere vergoeding bij hoort qua totaal.

Ergens klopt dit zeker...
De woonadressen zijn uiteraard vast... de mensen werken eigenlijk altijd op dezelfde vestiging... een enkele keer gaat iemand van huis naar 2 vestigingen... er zijn in totaal 3 vestigingen voor het gemak a, b en c... hierbij ligt b op de route van a naar c of c naar a...
Maar je hebt gelijk dit is niet geheel nauwkeurig...

zodus kan hij in extreme gevallen van huis > A >B > C > huis.

Nou beste mensen,

Ik ben er even een paar dagen mee aan het stoeien geweest. Dit is misschien net even een stapje te moeilijk voor mij, krijg het in een userform niet zo voor elkaar als dat ik dacht. Die gegevensvalidatie lijstje met een combobox niet maar de rest blijkt ook net even lastiger dan ik dacht.
Mocht iemand alsnog een VBA code hebben voor aan een knop die dan de gegevens die men op het invulblad kopieert naar een nieuw tabblad (die dan de naam van de betreffende maand krijgt) dan zou ik erg blij zijn. Of als het een makkie is voor jullie een opzetje van zo'n userform te maken dan zou dan ook super zijn.

Misschien vind je hier wat in? Niet alles is bruikbaar...
Groet,

Maarten

Bekijk bijlage 331175

Deze userform ziet er erg mooi uit, ik ga hem even proberen te ontleden om te kijken of ik de gegevens er zo in kan passen als ik ze graag hebben wil... Ik zag namelijk dat dit bestand namelijk nog de google API's gebruikt(?)
De reden dat ik bezig ben een nieuwe te maken is juist dat dit niet meer werkt zonder creditcard :p

zie maar eens of je hier iets mee kan doen

Wanneer ik deze macro's probeer uit te voeren door de knoppen te gebruiken krijg ik een foutmelding, het ziet er echter wel mooi uit met de tabellen en dergelijke is het mooi overzichtelijk.

Hieronder de foutmelding;

Object doesn't support this property or method (Error 438)

Not all objects support all properties and methods. This error has the following cause and solution:
You specified a method or property that doesn't exist for this Automation object.
See the object's documentation for more information on the object and check the spellings of properties and methods.
You specified a Friend procedure to be called late bound. The name of a Friend procedure must be known at compile time. It can't appear in a late-bound call.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan