• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA tabblad maken met naam uit cel en gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu zou het wel moeten lukken

Nu doet ie het wel beter. De knop om een nieuw tabblad aan te maken met de naam van de betreffende maand werkt ook. Alleen kom ik er niet uit hoe ik de gegevens die ingevuld worden laat kopiëren naar het nieuwe tabblad.

De userform zal ik nog even rustig naar kijken, dit werkt namelijk wel heel mooi. Alleen is de code wat ingewikkeld voor een amateur :P moet ik even rustig voor zitten om te kijken hoe ik die eventueel aan kan passen :-)

Is het nodig een nieuw tabblad aan te maken. je kan alles toch filteren op het blad admin?

Tabblad kopieeren

Hallo. In mijn formulier wordt het tabblad automatisch aangemaakt als je een nieuwe naam invoegt in de combobox. Anders wordt er op het bestaande tabblad geschreven.
Of googleAPI nog werkt, weet ik niet zeker. Waarschijnlijk heeft Maps in de tussentijd de site wel wat aangepast. Maar daar ging het toch niet om?

In elk geval succes.

Enne...inderdaad is het altijd beter om alles in EEN database te gieten en dat er later weer uit te filteren, b.v. in een Listbox of rechtstreeks de tabel filteren..

Hallo. In mijn formulier wordt het tabblad automatisch aangemaakt als je een nieuwe naam invoegt in de combobox. Anders wordt er op het bestaande tabblad geschreven.
Of googleAPI nog werkt, weet ik niet zeker. Waarschijnlijk heeft Maps in de tussentijd de site wel wat aangepast. Maar daar ging het toch niet om?

In elk geval succes.

Enne...inderdaad is het altijd beter om alles in EEN database te gieten en dat er later weer uit te filteren, b.v. in een Listbox of rechtstreeks de tabel filteren..

De google API (met de formule GetDistance) werkt nog wel, echter moet je een betaalmethode toevoegen aan je google account. Dit kan alleen met een creditcard o.i.d. Het is dan nog wel gratis tot een aardige hoeveelheid query's alleen heb ik geen creditcard en dus houd het op. Ook is het op zich niet van belang per se google te gebruiken gezien de afstanden eigenlijk altijd vast zijn (van en naar vaste adressen)

Bedankt voor het succes wensen enalles in 1 database zie ik ook zeker als goeie optie.

Is het nodig een nieuw tabblad aan te maken. je kan alles toch filteren op het blad admin?

Haha zoals ik al zei: Daar moet ik even rustig voor gaan zitten :P

Net even gekeken en zag nu pas dat ik in de tabel alle info kan filteren op bvb persoon en datum... Dit werkt harstikke mooi, nog even verder kijken hoe ik precies de afstanden e.d. aan kan passen...

Dit is zo uitgebreid dat er wel een handleiding bij mag :P

Ziet er in ieder geval super uit. Denk dat dit wel het bestand wordt om te gaan gebruiken....

Superbedankt alvast voor alle genomen moeite en hulp :). Ben ook altijd blij dat ik er weer iets van kan leren :)

Bekijk bijlage 331258

Hierbij een aangepaste versie...
Zonder GetDistance, maar MET Database als extra.

Kun je evt. de tabbladen verwijderen...

Succes en speel ermee...

Ook een simpele zoekfunctie...

Dit ga ik morgen even in alle rust bekijken, soms moet ik even zoeken naar waar ik precies de gegevens kan veranderen e.d. :p

Toch ziet dit er ook weer heel gelikt uit :)

Nu met sorteer en afdrukmogelijkheid op het admin blad.

Super overzichtelijke database...

Wanneer ik bij een persoon van huis naar B naar C ga krijg ik echter een foutmelding;

Runtime error: Could not set the value properly, type komt niet overeen...

Bij de debug geeft ie de volgende regel;

t2.Value = Sheets("admin").Range("k16")

Vreemd. Er zijn 2 textboxen met deze datumformat. Probeer eens UU ipv HH. Zou aan de excel erosie kunnen liggen. Hoewel de kans klein is. Vba is uitsluitend Engels... Als je deze regel verwijdert wordt de listbox verkeerd ingelezen...

Vreemd. Er zijn 2 textboxen met deze datumformat. Probeer eens UU ipv HH. Zou aan de excel erosie kunnen liggen. Hoewel de kans klein is. Vba is uitsluitend Engels... Als je deze regel verwijdert wordt de listbox verkeerd ingelezen...

Met UU doet ie het inderdaad ook niet, de regel verwijderen had ik ook geprobeerd. Dan komt het ook niet helemaal goed zag ik :P

Een textbox bevat uitsluitend tekst en Format(TextBox7.Value, "HH:MM:SS") verwacht het datatype Date/Time.

Maar ik vraag me af of wel iedereen , zoals in het voorbeeld, het dichts bij "A" woont?

Nee dat is idd niet het geval... persoon a, b en c bvb gaan altijd naar A
Persoon d, e en f bvb altijd naar B
Incidenteel gaan persoon a,b en c bvb naar A B of C
Een enkeling gaat regelmatig naar A, B en C

Wanneer persoon a bvb naar via B naar A zou gaan doet de sheet volgens mij niet wat ie moet doen...

Oke, ik probeer dus nu een combinatie van beide voorbeeldsheet te maken.

Ik probeer nu in de userform te achterhalen waar er met een Listbox gegevens worden opgehaald. Dit zodat ik het volgende kan proberen te maken;

Persoon a kiest in de userform uit een dropdown lijst zijn/haar naam -> huisadres behorend aan deze persoon wordt dan automatisch ingevuld (als dit überhaupt mogelijk is) in de userform -> persoon kiest een eindbestemming (evt tussenstop laat ik maar achterwege denk ik) --> gegevens verschijnen in de database. Inclusief het automatisch berekenen van de afstand tussen beide punten.

Heb overigens uit het voorbeeld waar de vertrek en aankomsttijd ingevuld dienen te worden wat regels uit de code gehaald en de betreffende regels verwijderd en dan is de runtime error weg. Alleen zie ik nu in de userform ook de reeds ingevulde gegevens niet meer terug, wel in de database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan