• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA tabblad maken met naam uit cel en gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.
De kilometertelling zou nu moeten in orde zijn.

De kilometertelling werkt nu inderdaad beter, klopt het als bijvoorbeeld persoon a vanaf adres 1 naar C gaat en dan naar B en dan weer terug naar adres 1 dat ik dan de runtime error krijg?

Could not set the value property type komt niet overeen.

Laatst bewerkt:
Ik zou geen tabel met kilometers maken maar een tabel van vergoedingen van een reis tussen 2 plaatsen.
Uiteindelijk gaat het om de vergoeding.

Zoals al geformuleerd: zet alle ingevoerde gegevens in 1 tabel.
Vermijd zoveel mogelijk interaktie met het werkblad

Zie de bijlage

Bijlagen

Ik zou wel een tabel met kilometers maken. Een vergoeding is meestal afhankelijk van het aantal kilometers. Van A naar B kan een ander aantal kilometers zijn dan van B naar A. Het toevoegen van een extra kolom waarin ook 'en' staat verstoort de opzet van een tabel. Je kan dan beter een nieuwe regel aanmaken. In hoofdlijnen dezelfde technieken als van @snb in #43. maar net iets anders ingevuld.

Bijlagen

Uiteindelijk gaat het zeker om de vergoeding... wanneer je kilometers gebruikt kun je deze vergoeding ook verantwoorden aan de belastingdienst... en op zich is het niet heel lastig de vergoeding te bepalen als je de kilometers weet... (aantal km's X €0,19)

@emields, totaal geen verbetering.
Code:
ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,TRUE,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
Wordt sinds Fred Flinstone niet meer gebruikt. Het gebruik van With en End With heb je blijkbaar ook niet door.

Nou ik heb geprobeerd om te knutselen met de code welke in de voorbeelden zijn gegeven...

In de praktijk vinden de mensen die het in moeten vullen een userform toch lastiger dan het invulblad zoals in het eerste voorbeeld gegeven...

Nu dan dus ook de vraag, is het niet mogelijk om via het invulblad de gegevens in de database te krijgen zoals bij de gegeven sheets? Zodat ze op het invulblad dmv de gegevens validatie de ritten kunnen samenstellen en dit allemaal opgeslagen wordt in de database na het drukken op een knop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan