SjofaaSj
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 feb 2014
[zie ook voorbeeldbestand in bijlage]
1. Maandelijks krijg ik gegevens door (groene kolommen) waar ik parameters moet aanhangen (oranje kolommen).
2. Per Company moeten de parameters gefilterd worden om ze naar een aparte tabblad te kopiëren (blauwe sheets).
3. Waarna ik van elk van die sheets een .csv bestand moet maken
Moeilijkheden:
- Met de controlekolom wordt nagekeken of de parameters bestaan ; enkel de lijnen met 0 mogen worden meegenomen.
- Het aantal verschillende companies kan variëren.
In het voorbeeldbestand heb ik het vrij eenvoudig gehouden, maar in realiteit zijn er aanzienlijk meer rijen en companies.
Kan iemand me een manier aan de hand doen om dit te automatiseren, waarbij ik volgende logica in gedachten had:
Alvast bedankt voor de hulp
1. Maandelijks krijg ik gegevens door (groene kolommen) waar ik parameters moet aanhangen (oranje kolommen).
2. Per Company moeten de parameters gefilterd worden om ze naar een aparte tabblad te kopiëren (blauwe sheets).
3. Waarna ik van elk van die sheets een .csv bestand moet maken
Moeilijkheden:
- Met de controlekolom wordt nagekeken of de parameters bestaan ; enkel de lijnen met 0 mogen worden meegenomen.
- Het aantal verschillende companies kan variëren.
In het voorbeeldbestand heb ik het vrij eenvoudig gehouden, maar in realiteit zijn er aanzienlijk meer rijen en companies.
Kan iemand me een manier aan de hand doen om dit te automatiseren, waarbij ik volgende logica in gedachten had:
A. Filter1 = alle lijnen met 0 in de check-kolom van tabel "T_DATA"
B. Filter2 = Company
C. Copy van de gefilterde gegevens in de oranje kolommen
D. Nieuw tabblad waar deze gegevens worden geplakt en hernoemen volgend de Company-naam
E. Herhalen van stappen B tot D tot alle verschillende companies behandeld zijn
F. Export van alle nieuwe tabs als CSV bestand
B. Filter2 = Company
C. Copy van de gefilterde gegevens in de oranje kolommen
D. Nieuw tabblad waar deze gegevens worden geplakt en hernoemen volgend de Company-naam
E. Herhalen van stappen B tot D tot alle verschillende companies behandeld zijn
F. Export van alle nieuwe tabs als CSV bestand
Alvast bedankt voor de hulp