• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Textbox afronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geoffcel

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Beste lezer,

Ik maak gebruik van een userform. In deze userform heb ik een tekstvak. Dit tekstvak haalt een cijfer op van een range. Nu wil ik graag dat de tekstvak afrond op 2 decimalen. Hoe kan ik dat het beste doen?

De code die ik nu gebruik

TextBox1.Text = Sheets("Indelingen").Range("AH7").Value
TextBox2.Text = Sheets("Indelingen").Range("AH8").Value

Die twee tekstvakken wil ik graag op twee decimalen afronden.

Lukt het hiermee?

Code:
TextBox1.value = round(Sheets("Indelingen").Range("AH7").Value,2)
of:
Code:
TextBox1.value = format(Sheets("Indelingen").Range("AH7").Value, "0.00")

Hoi Harry,

Toen ik je berichtje las dacht ik van dat zou wel goed zijn. Maar nu dat ik het probeer lukt het me nog niet helemaal. Met de eerste code krijg ik een foutmelding: Type komen niet met elkaar overeen. Moet ik nog op 1 of andere manier de textbox als long of als double declareren en hoe doe ik dit

Code:
TextBox1.Value = Round(Sheets("Indelingen").Range("AH7").Value, 2)

Met de tweede code wordt er niet afgerond. Als ik de aanhalingstekens weghaal dan maak vba er automatisch 0# van.

Hopelijk kun je me nog helpen :d

Code:
TextBox1.Value = WorkSheetfunction.Round(Sheets("Indelingen").Range("AH7").Value, 2)

Heyyy heel erg bedankt. De code van Harry werkt ook alleen ik had het op het verkeerde tekstvak gedaan. In dat tekstvakje stonden namelijk letters ipv cijfer :confused:

Maar ik ben er uit gekomen heel erg bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan