• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba uitlezen knopnummer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remlo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remlo

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Hallo,

zelf ben ik niet zo thuis in vba, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om een knopnummer uit te lezen.

Ongetwijfeld, maar wat wil je precies? En een voorbeeldbestandje met de betreffende knop helpt natuurlijk ook.

Octafish,

het betreft een kalender waar 52 a 53 knoppen verwijzen naar het weeknummer.
De knop moet gewoon het weeknummer in een bepaalde cel plaatsen. Daarom dacht ik, dat het eenvoudiger zou zijn het nummer van de knop uit te lezen, en aan de hand daarvan het weeknummer in de cel te plaatsen. Anders moet er 53 maal bijna dezelfde macro worden gemaakt.

Elke knop moet sowieso zelf een actie krijgen, anders is het een zinloze knop. Dus hangt er automatisch een code (macro) achter een knop. Je kunt de actie best vereenvoudigen door een algemene code te gebruiken die je kopieert en plakt bij de overige knoppen, dat is uiteraard geen probleem. Je leest in dat geval de Caption uit van de knop, als die tenminste alleen het weeknummer bevat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan