VBA userform open nieuw excelsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janssen81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
4
Beste mensen,

1.
Ik zou graag vanuit mijn userform een nieuw excelbestand openen met 1 sheet en een aantal headers (A1="naam" A2="naam2 A3="naam3" A4="naam4"). De users kunnen dan deze sheet invullen.

2.
Wanneer klaar kunnen de users het formulier sluiten. Automatisch moet dit excelbestand worden bewaard onder een bepaalde naam op een specifieke locatie.

3.
Wanneer actie 2 is afgerond, moet weer terug worden gegaan naar userform (actie 1).

4. De users kunnen nu verder met het invullen van de userform(s). Wanneer klaar, kunnen ze het mailen door op een knop te drukken. VBA selecteerd een aantal sheets van het geopende bestand en selecteerd, de in actie 2, gecreerde bestand en mailt.

Actie 4 is al klaar! en ik heb ook al een userform :thumb:

Alvast bedankt
Robert:D
 
Laatst bewerkt:
Als je met userforms kunt werken kun je de gebruiker beter de gegevens in het userform laten invullen.
Met één opdrachtknop kunnen dan de akties 1 t/m 3 uitgevoerd worden zonder enige bemoeienis (en vergissingen) van de gebruiker.
'Terugkeer' naar het userform is dan niets anders dan het leegmaken van de invoervelden voor de gebruiker.
 
Dat weet ik, ik heb zoiets ook al gemaakt. Helaas is het een wens van de gebruikers om dit gedeelte op een excelblad in te voeren (veel dubbele gegevens).
 
Je kunt z ehet laaten invullen op userform en die gegevens weg laten schrijven na een excel blad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan