[VBA] Vlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

scadome

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Hallo,

In het bijgevoegde bestand staat een rij met daarin een code en daaronder een getal. Wat ik wil is dat er gezocht wordt naar een opgegeven code en dat de uren van deze code bij elkaar worden opgeteld.

Ik weet dat dit met verticaal zoeken mogelijk is, alleen doordat het gaat om duizende rijen welke allemaal handmatig moeten worden ingevoerd doordat de tabelmatrix telkens met 2 moet verspringen, is dit voor mij niet mogelijk.

Bijlagen

Met de nodige creativiteit haal je hier wel een SOM.ALS functie uit, wel met verschillende bereiken. Als het je niet lukt spring ik later wel in.

Wigi

Met de nodige creativiteit haal je hier wel een SOM.ALS functie uit, wel met verschillende bereiken. Als het je niet lukt spring ik later wel in.

Wigi

=SOM.ALS(C2:C9;B13;C3:C10)

Wigi

Allereerst hartelijk bedankt voor je snelle reactie, ik zal morgen eens kijken of ik het werkende krijg bij de sheet met alle gegevens erin.

Zo zie je maar weer dat je snel te moelijk denkt, had nog niet aan som.als gedacht.

Zo zie je maar weer dat je snel te moelijk denkt, had nog niet aan som.als gedacht.

Hier geef ik je groot gelijk. Bij het probleem waar jij mee zit (ondertussen: "zat" :D) zouden veel mensen aan moeilijke combinaties van formules beginnen denken.

Hopelijk lukt het.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan