dobberman112
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 apr 2013
Hallo iedereen,
Ik heb op het forum gezocht naar wat ik nodig heb voor mijn project en daarbij kwam ik de volgende formule tegen:
Korte uitleg over project:
We hebben 2 bestanden. 1 bestand is een lege index welke door ons gebruikt wordt. De andere is een index, welke wij krijgen van de opdrachtgever. Hierin staat informatie welke in de andere index moet komen te staan. De code hierboven is precies wat er moet gebeuren, behalve dat het hier 1 cel maar kopieerd.
Vraag
Ik heb eigenlijk 2 vragen, waar ik niet helemaal uit kom. Omdat er mogelijk meerdere indexen van de klant op 1 index van ons komen te staan, moet de code de eerste lege cel opzoeken (in kolom F) en 1 lege regel openlaten. Ik heb hier verschillende codes voor geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Mijn tweede vraag is hoe er niet 1 cel gekopieerd wordt, maar alle cellen onder elkaar tot de eerste lege regel.
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen, want momenteel kom ik niet verder.
Alvast bedankt voor alle hulp.
Martijn
Ik heb op het forum gezocht naar wat ik nodig heb voor mijn project en daarbij kwam ik de volgende formule tegen:
Code:
Sub opnemen()
'
With Application.FileDialog(msoFileDialogOpen)
.Title = "Selecteer ProRail index"
.Filters.Clear
.Filters.Add "Excel macros", "*.xls"
.Show
.Execute
End With
With ThisWorkbook
.UpdateLinks = 2
End With
Application.ScreenUpdating = False
If ActiveWorkbook.Name <> ThisWorkbook.Name Then
ThisWorkbook.Sheets(1).Unprotect
ThisWorkbook.Sheets(1).Range("D12") = ActiveWorkbook.Sheets(1).Range("D5") 'omschrijving
ThisWorkbook.Sheets(1).Range("D12") = ActiveWorkbook.Sheets(1).Range("C5") 'subinstallatie
ThisWorkbook.Sheets(1).Range("F12") = ActiveWorkbook.Sheets(1).Range("K5") 'ID
ThisWorkbook.Sheets(1).Range("Q12") = ActiveWorkbook.Sheets(1).Range("F5") 'bladnr
ThisWorkbook.Sheets(1).Protect
ActiveWorkbook.Close False
Exit Sub
Else
MsgBox "Geen bestand geselecteerd", vbExclamation, "kijk uit!"
End If
ActiveSheet.Protect
Range("A2").Select
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Korte uitleg over project:
We hebben 2 bestanden. 1 bestand is een lege index welke door ons gebruikt wordt. De andere is een index, welke wij krijgen van de opdrachtgever. Hierin staat informatie welke in de andere index moet komen te staan. De code hierboven is precies wat er moet gebeuren, behalve dat het hier 1 cel maar kopieerd.
Vraag
Ik heb eigenlijk 2 vragen, waar ik niet helemaal uit kom. Omdat er mogelijk meerdere indexen van de klant op 1 index van ons komen te staan, moet de code de eerste lege cel opzoeken (in kolom F) en 1 lege regel openlaten. Ik heb hier verschillende codes voor geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Mijn tweede vraag is hoe er niet 1 cel gekopieerd wordt, maar alle cellen onder elkaar tot de eerste lege regel.
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen, want momenteel kom ik niet verder.
Alvast bedankt voor alle hulp.
Martijn