• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter rg027
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook dat is mogelijk, ik heb alleen vandaag en waarschijnlijk morgen even geen tijd. Misschien kun je zelf een poging wagen om dit aan te passen. Anders is er misschien wel iemand anders die hier even naar wil kijken.

Vrijdag zal ik anders een poging wagen.

na 2 dagen zwoegen lukt het me niet om met tijden de kolommen te vullen. De hulp van expert hans is meer dan welkom :(

BVB start om 8uur einde om 16u30? en dit voor elke in te vullen kolom?

Hoe had je dit gedacht ? Om dit voor elkaar te krijgen is het noodzakelijk om aan te geven welke werkzaamheden in welke kolom (dus dag) moeten. Elke kolom bevat dan 1 dag van ongeveer 9 uur. Hoe weet ik op welek dag de starttijd van 8:00 moet komen ?

Kun je handmatig een voorbeeld bestand maken met wat je wilt ?

ok hans heb een nieuw voorbeeldbestand gemaakt. Ik heb willekeurige uren genomen omdat dit kan overeenkomen met de werkelijkheid. Indien er te weinig kolommen zouden zijn om waarden volledig in te vullen is het dan mogelijk om via een msgbox een waarschuwing te krijgen ? bvb terugbrengen voor klant 1 heeft "x" tijd te kort? Indien er in één of andere kolom "gaten" zouden zitten dan mogen deze opgevuld worden met waarde van een andere kolom maar alleen als deze niet plaatsvinden voor de vooropgestelde starttijd . Met andere woorden indien het mogelijk is om alle taken te verdelen in minder kolommen dan deze die beschikbaar zijn mag dat zeker en vast als het startuur maar word gerespecteerd. Later starten mag vroeger niet.Is het niet mogelijk om met minder kolomen te werken dan de standaardkolomen volgens het startuur invullen.In de geel gekleurde cellen mag niks komen te staan
Ik maak het je niet makkelijk denk ik,
Alvast men oprechte excuses en dank voor je bereidwilligheid

Bijlagen

Laatst bewerkt:
RG027,

Dit wel weer heel wat anders als je oorspronkelijke vraag.
Ik ga ermee aan de gang, maar dit gaat mij redelijk veel tijd kosten, dit kan dus wel een tijdje duren zonder garantie op succes, ik betwijfel of mij dit gaat lukken.

Mischien zijn er ook nog anderen die hier naar willen kijken.

Laatst bewerkt:
Alvast hartelijke dank voor de inspanning die je wil leveren.

Zijn er misschien nog andere experten die hier raad mee weten?

rg027,

Ik ben er wel mee bezig geweest, maar dit kost mij zoveel tijd dat het op werk gaat lijken en dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.

Ik denk dat je het beste zelf kan gaan proberen om er iets van te maken en dan gericht vragen stellen over daar waar je vastloopt.

De meeste mensen op dit forum willen je graag helpen, maar zullen niet snel een heel programma voor je schrijven. Dit zou voor jouw overigens ook alleen een oplossing zijn voor de korte termijn, als je iets wilt wijzigen heb je geen idee waar je moet beginnen omdat je het programma niet kent.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen.

Begrijp ik. Alleen ben ik totaal niet vertrouwd met vba en weet dus niet hoe eraan te beginnen

Etienne (RG027),
Ik krijg de indruk dat Hans (123) al heel veel tijd gestopt heeft in je vraag.
Je laatste reactie: "Enzo eindigd de hulp" kwam bij mij dus niet echt positief over. Maar allee hè.

Mijn vraag: sluit deze thread en begin een nieuwe. Met je laatste bestand als bijlage en een duidelijk geformuleerde vraagstelling. Ik zal van mijn kant proberen je dan te helpen.
Groet,

Verontschuldig me voor het bericht dat ik plaatste. Was zeken niet negatief bedoeld hoor. Had het als een vraag moeten formuleren. Wil niemand aanvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan