Pieleplint
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 3 nov 2009
Hoi,
Ik heb een vraag met een (voor mij big issue) macro. Ik zit in de sales en houd alle verkopen bij ter analyse en leerprogramma. Het bestand is al in het verleden gemaakt, maar op dit moment aangepast.
Op Dag Turflijst worden per dag de verkopen geregistreerd, dmv een knop met een macro eraan verbonden wordt dit dag getransporteerd naar naar tab Sales per werknemer per maand
In vba staat de eerste module, deze werkt correct zoals het zou moeten. Ik dacht dat ik een slim idee had, om deze module 31 (aantal dagen v/d maand) te kopiëren en dmv zoek vervang functie het e.e.a aan te passen hieronder het voorbeeld van de eerste dag:
[XML]Sheets("Sales per werknemer per maand").Select
Range("J22").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "='Dag Turflijst'!R[59]C[-3]"
Range("J23").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "='Dag Turflijst'!R[58]C[-1]"
Range("K22").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "='Dag Turflijst'!R[82]C[-4]"
Range("K23").Select[/XML]
Om deze te wijzigen naar dag 2:
[XML]
Sheets("Sales per werknemer per maand").Select
Range("L22").Select
Range("L23").Select
Range("M22").Select
Range("M23").Select[/XML]
Echter gaat dit naar een hoop gepuzzel en een stuk chagrijniger niet lukken, want het schijnt na controle dat alle cellen 1 positie omhoog opschuift.
='Dag Turflijst'!R[59]C[-3]"
='Dag Turflijst'!R[58]C[-1]"
='Dag Turflijst'!R[82]C[-4]"
De getallen tussen de [ ] veranderen. Ik he geen idee wat dit is en welke positie aan dze gebonden zit. Wie kan me hier helpen.??
Ik heb een vorbeeld bij gedaan, dit bestand is erg uitgedund anders kon ik hem niet uppen. Alle plaatsen v/d cellen komen overeen met mijn originele sheet.
Alvast enorm bedankt. Gr Ed
Ik heb een vraag met een (voor mij big issue) macro. Ik zit in de sales en houd alle verkopen bij ter analyse en leerprogramma. Het bestand is al in het verleden gemaakt, maar op dit moment aangepast.
Op Dag Turflijst worden per dag de verkopen geregistreerd, dmv een knop met een macro eraan verbonden wordt dit dag getransporteerd naar naar tab Sales per werknemer per maand
In vba staat de eerste module, deze werkt correct zoals het zou moeten. Ik dacht dat ik een slim idee had, om deze module 31 (aantal dagen v/d maand) te kopiëren en dmv zoek vervang functie het e.e.a aan te passen hieronder het voorbeeld van de eerste dag:
[XML]Sheets("Sales per werknemer per maand").Select
Range("J22").Select
Range("J23").Select
Range("K22").Select
Range("K23").Select[/XML]
Om deze te wijzigen naar dag 2:
[XML]
Sheets("Sales per werknemer per maand").Select
Range("L22").Select
Range("L23").Select
Range("M22").Select
Range("M23").Select[/XML]
Echter gaat dit naar een hoop gepuzzel en een stuk chagrijniger niet lukken, want het schijnt na controle dat alle cellen 1 positie omhoog opschuift.
='Dag Turflijst'!R[59]C[-3]"
='Dag Turflijst'!R[58]C[-1]"
='Dag Turflijst'!R[82]C[-4]"
De getallen tussen de [ ] veranderen. Ik he geen idee wat dit is en welke positie aan dze gebonden zit. Wie kan me hier helpen.??
Ik heb een vorbeeld bij gedaan, dit bestand is erg uitgedund anders kon ik hem niet uppen. Alle plaatsen v/d cellen komen overeen met mijn originele sheet.
Alvast enorm bedankt. Gr Ed
Bijlagen
Laatst bewerkt: