• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

rotrax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik heb een paar VBA vraagjes waar ik niet helemaal uit kom.

1. In een werkmap moeten de maximaliseren en minimaliseren uitgeschakeld worden.
2. In een grafiekwerkblad lukt het mij niet om de activewindow.zoom op 75% te krijgen
3. bij sluiten van een werkmap moet er automatisch niet worden opgeslagen

wie o wie helpt mij

1. In een werkmap moeten de maximaliseren en minimaliseren uitgeschakeld worden.
Dit is volgens mij niet mogelijk. Het maximaliseren en minimaliseren is namelijk niet uit te schakelen op application-niveau. Zou je het voor elkaar krijgen om het werkblad continu gemaximaliseerd op het scherm te houden, dan nog kun je Excel zelf altijd minimaliseren...
2. In een grafiekwerkblad lukt het mij niet om de activewindow.zoom op 75% te krijgen.
Hier heb ik (nog) geen kaas van gegeten, en kan ik je dus niet mee helpen. Sorry....
3. bij sluiten van een werkmap moet er automatisch niet worden opgeslagen
Plaats de volgende code in ThisWorkbook:

ThisWorkbook.Saved = True

Simpel, maar doeltreffend.

Oplossing

Na wat klooien heb ik ook een oplossing gevonden voor het volgende

Werkblad beveiligen en vervolgens ook de vensters (is een vinkje)

2. In een grafiekwerkblad lukt het mij niet om de activewindow.zoom op 75% te krijgen

Haal de balk werksetbesturingelementen erbij. klik in het grafiekblad en druk vervolgens op de knop eigenschappen. er ontstaat een venster. in dit venster staat onder andere de mogelijkheid om de grafiek aan de venstergroote aan te passen

een beetje van mezelf en een beetje van....... :-)

Re: Oplossing

Waar vind ik dat vinkje voor de vensters?

--------------------------------------------------------------------------------

Waar vind ik dat vinkje voor de vensters?

extra.beveiliging.werkmap beveiligen

zet nu ook het vinkje vensters aan!

geef voordat je dit doet eerst het venster de gewenste groote en positie

suc6

rtr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan