VBA vraagstuk mbhv draaitabel exporteren naar (word) format

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zany jerome

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Beste allemaal,

Ik heb een Excel document met de urenregistratie van verschillende werknemers op verschillende projecten. Van bepaalde projecten moeten deze uren apart gefactureerd worden. Alle projecten hebben unieke codes. Ik zou graag willen dat deze (apart te factureren) uren met een druk op de knop automatisch in een word format (met bedrijfslogo e.d.) worden gezet. Het liefst met de naam van de medewerker, projectnaam, de desbetreffende periode, het aantal uur e.d. Ik heb een draaitabel gemaakt in Excel waarbij alles aardig te combineren valt. Maar is het mogelijk om dit adhv VBA te programmeren? In het bedrijf hebben we helaas weinig expertise met VBA, vandaar dat ik het hier probeer.

Mvg,

Jeroen.

Zany,

Bovenstaande is m.b.v. VBA te automatiseren maar dan zul je toch een voorbeeld bestandje moeten maken,
je kunt van ons niet verwachtten dat we dit zelf gaan bedenken.
Via VBA kun je de draaitabel laten aanpassen zodat de juiste gegevens getoond worden.
In Word kun je een template maken zodat het bedrijfslogo etc. al in het bestand staat.
Ik weet niet hoe de opbouw van je tabel is, maar de medewerker en de projectnaam, samen met
de desbetreffende periode staat waarschijnlijk in de rapportfilter, zodat deze simpel te achterhalen zijn.
Het bouwen van deze applicatie zal waarschijnlijk enig overleg nodig hebben, ik denk niet dat je dit
makkelijk via de mail af kan, daarvoor is je vraagstelling te algemeen. Ik zou zelf op zoek gaan naar
iemand die dit bij jullie op kantoor voor je kan bouwen, is hij waarschijnlijk een of twee uur mee bezig
maar dan is het ook klaar.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan