• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA - waarde invullen in rijen als de cel rechts ervan niet leeg is

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Hallo,

Ik heb een macro geschreven dat een aantal handelingen op een excel file uitvoert, en nu loop ik vast op volgende :

laatste handeling tot waar macro werkt, is een lege kolom invoeren (kolom A), en dan wil ik in die kolom A de datum plaatsen (waarvoor ik reeds de macro heb om deze uit het bestand te halen).
Ik weet alleen niet hoe ik die datum daar krijg, er mag enkel een datum ingevuld worden in de niet-lege rijen, de ene week zijn dit meer rijen dan de andere, dus ik kan niet aanduiden over welk bereik het gaat.
Ik heb al zitten proberen met offset en IF-toestanden, maar ik geraak er niet.

In bijlage klein testbestandje, er zijn in werkelijkheid meer kolommen, maar denk dat dit er niet toe doet, aangezien de datum in kolom A moet komen (die ik al ingevoegd heb met macro). De datum wordt opgeslagen in een variabele die datum noemt.

bedankt alvast !

hierbij een testfiletje

Bekijk bijlage testfile datum.xlsx

Plaats even het bestandje met de macro.

Edit
opv van jouw vorige vraag.

Code:
Sub VenA()
With Sheets("Page1_1")
    .Columns(1).Insert
    .Range("B2:B" & .Cells(.Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).SpecialCells(2, 2).Offset(, -1).Value = Cells(Columns.Count, "B").End(xlUp).Value
End With
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Of...
Code:
Sub DatumInA()

With Sheets("Page1_1")
        .Cells(2, 1).Resize(.Cells(1, 2).CurrentRegion.Rows.Count - 1) = Date
    End With

End Sub

Status