• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[VBA] Waarde van DTPicker en ComboBox wegzetten in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doperwt

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2013
Dag Allen,

Mijn eerste post hier. Normaal gesproken post ik nooit zelf wat op een forum maar struim ik allerlei forums af voor een antwoord. Echter kom ik er nu even niet meer uit. Mochten jullie tips hebben om de duidelijkheid van mijn posts te verbeteren dan hoor ik dat graag..

Nu de uitdaging waar ik tegen aanloop. Momenteel heb ik een behoorlijk database- bestand opgebouwd waarmee ik gerechten kan samenstellen. Nu wil ik graag gerechten in een week plaatsen. M.a.w. gerecht- A, B, C, D, E (ListBox2) in week 1 (ComboBox1) van 18-04-2016 (DTPicker3) t/m 24-04-2016 (DTPicker2).. De laatste 3 values moeten voor elk gerecht in ListBox2 komen te staan. Zie afbeelding hieronder en macrocodes..

excel_probleem.jpg

[JS]
Private Sub UserForm_Initialize() "Weekkeuze in ComboBox1

ComboBox1.List = Filter([transpose(if(Instellingen!J4:J55="","~",Instellingen!J4:J55))], "~", False)

End Sub

Private Sub een_Click() "Plaatsen in Listbox

ListBox2.ColumnCount = ListBox1.ColumnCount
For i = 0 To ListBox1.ListCount - 1
If ListBox1.Selected(i) Then
With ListBox2
.AddItem
For j = 0 To .ColumnCount - 1
.List(.ListCount - 1, j) = ListBox1.List(i, j)
Next j
End With
End If
Next i

End Sub

Private Sub twee_Click() "Wegzetten in werkblad

Dim iRow As Long
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("Afzetaantallen")

iRow = ws.Cells(Rows.Count, 1) _
.End(xlUp).Offset(1, 0).Row

ws.Cells(iRow, 1).Value = ComboBox1
ws.Cells(iRow, 2).Value = DTPicker3
ws.Cells(iRow, 3).Value = DTPicker2
ws.Cells(iRow, 4).Resize(UBound(Me.ListBox2.List, 1) + 1, UBound(Me.ListBox2.List, 2) + 1).Value = Me.ListBox2.List()

End Sub
[/JS]

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

Doperwt

Laatst bewerkt:
Hier kunnen we al eens mee starten.
Code:
Private Sub twee_Click()

For i = 0 To listbox2.ListCount - 1
        Sheets("Afzetaantallen").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) _
            .Resize(, 6).Value = Array(ComboBox1.Value, DTPicker3, DTPicker2, listbox2.List(i, 0), listbox2.List(i, 1), listbox2.List(i, 2))
    Next

End Sub

Laatst bewerkt:
Ik zag je wijziging en dit is idd wat ik bedoel. Mijn dank is groot!
Ik zou in vervolg VBA gerelateerde vragen ook posten in het VBA forum (over het hoofd gezien) :thumb:

Laatst bewerkt:
Maar niet in beiden tegelijkertijd natuurlijk, kies het 1 of het ander anders wordt het een duplicate post en daar houden we niet zo van.
Voor de rest Graag gedaan en suc6 verder met je bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan