• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA werkt niet goed

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Het zijn kolommen in tabelvorm
met
kolom1
daaronder
Naam
zo elke kolom
Wat is niet goed aan de code?
PHP:
Sub HideColumnsWithOnlyHeaders()
    Dim col As Range
    Application.ScreenUpdating = False

For Each col In ActiveSheet.UsedRange.Columns
        ' If CountA is 1 or 0, it means it only has a header or nothing at all
        If Application.WorksheetFunction.CountA(col) <= 1 Then
            col.EntireColumn.Hidden = True
        End If
    Next col

Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Wat niet goed is aan de code? Kort antwoord: niets.
Het werkt namelijk, zowel met een échte als met een imitatietabel.
Misschien ziet jouw tabel er enigszins anders uit dan uit je vraag af te leiden valt.
Voorbeeldbestandje toevoegen misschien?

Mod edit: Als dit je reactie is op een vraag, laat dat dan voortaan achterwege.

Laatst bewerkt door een moderator:
Of zo:

Code:
Sub M_snb()
   Application.ScreenUpdating = false

For Each it In UsedRange.Columns
    it.hidden =application.counta(it)<2
  Next
End Sub

Zal het opnieuw proberen. Oorspronkelijk een CSV van Google contacten. Ga later wel eens verder. Het bevat allemaal adressen. Bedankt.

Er zijn meerdere verschillende methoden om csv om te zetten naar Excel, Vervolgens werk ik met 2007 en 2021. Het loopt niet altijd soepel en kost veel tijd. Ook is het resultaat lang niet altijd wat je verwacht. Dus ik had beter geen poging meer kunnen doen. Dus excuses.

En toch heb ik sterk de indruk dat wat je vroeg, zowel in dit draadje als in het inmiddels op slot gezette, met name lege kolommen verbergen dan wel verwijderen, zó eenvoudig is dat de Excel-versie daar geen rol zal in spelen, en de manier hoe je csv in Excel terechtkomt al evenmin. Dat laatste gebeurt namelijk geheel voorafgaand aan het uitvoeren van de macro die het opruimen voor zijn rekening moet nemen.
Anders gezegd: ik vind dat je wel heel vlug de handdoek gooit.
Anders gezegd 2: herlees eventueel nog eens #2, en dan vooral de laatste zin.

Ik weet niet of jij wel eens Google Contacten hebt geïmporteerd. Dat is een een heel groot aantal kolommen. Daar begint het al mee. Vervolgens heeft een kolom soms maar 1 of 2 cellen die inhoud hebben. Ook weer lastig. Vervolgens wat is het resultaat bij de kolom "Opmerkingen". Punt is dat kost mij uren en uren om de zaak te organiseren en daar heb ik op dit moment niet de tijd voor. Een voorbeeld kan niet, want het zijn allemaal contacten met adressen etc. Dus ik ga hier op dit moment niet verder mee. Bedankt voor de hulp.👍

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan