Beste Mensen,
Ik ben bezig om voor een stichting waar ik vrijwilliger ben inzicht te geven in de financiën.
Alle transacties worden in een brontabel weergegeven. Vanuit deze tabel wil ik verschillende weergaven met specifieke gegevens oproepen. Zo ook een winst en verlies overzicht van een bepaalde maand.
Mijn idee is om middels een userform een bepaalde maand te selecteren. Hierna zal een VBA voor de gekozen maand de juiste gegevens verzamelen en weer geven in de sheet/tabel.
Ik heb mijn voorbeeld bestand in de bijlage meegestuurd. Hierin ook weergegeven een voorbeeld voor de maand januari zoals ik de uitkomst het liefst zou willen hebben.
(De maand tebel welke ook in het voorbeeld staat kan ook gebruikt worden. Is mede mogelijk gemaakt door Helpmij)
Het is de bedoeling dat de winst/verlies tabel alleen grootboekrekeningen weergeeft met een positief of negatief bedrag (geen grootboekrekeningen zonder bedrag).
Bij voorkeur worden eerst de positieve bedragen opgesomd en daarna de negatieve bedragen en wordt de som direct onder de tabel weergegeven. Dit echter een wens en indien niet mogelijk minder belangrijk.
Zelf al in de weer geweest met enkele formules maar heb (helaas) te weinig kennis van VBA om zelf iets goeds te bouwen (ben meer een kopieerder
). Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt!
Gerjan
Ik ben bezig om voor een stichting waar ik vrijwilliger ben inzicht te geven in de financiën.
Alle transacties worden in een brontabel weergegeven. Vanuit deze tabel wil ik verschillende weergaven met specifieke gegevens oproepen. Zo ook een winst en verlies overzicht van een bepaalde maand.
Mijn idee is om middels een userform een bepaalde maand te selecteren. Hierna zal een VBA voor de gekozen maand de juiste gegevens verzamelen en weer geven in de sheet/tabel.
Ik heb mijn voorbeeld bestand in de bijlage meegestuurd. Hierin ook weergegeven een voorbeeld voor de maand januari zoals ik de uitkomst het liefst zou willen hebben.
(De maand tebel welke ook in het voorbeeld staat kan ook gebruikt worden. Is mede mogelijk gemaakt door Helpmij)
Het is de bedoeling dat de winst/verlies tabel alleen grootboekrekeningen weergeeft met een positief of negatief bedrag (geen grootboekrekeningen zonder bedrag).
Bij voorkeur worden eerst de positieve bedragen opgesomd en daarna de negatieve bedragen en wordt de som direct onder de tabel weergegeven. Dit echter een wens en indien niet mogelijk minder belangrijk.
Zelf al in de weer geweest met enkele formules maar heb (helaas) te weinig kennis van VBA om zelf iets goeds te bouwen (ben meer een kopieerder

Alvast bedankt!
Gerjan