jackfish
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 sep 2010
Ik heb een userform gemaakt met meerdere textboxen waarvan de tekst gepersonaliseerd moet worden. Als de tekst is aangepast geeft de gebruiker een vinkje en wordt de aangepaste tekst met behulp van eerste onderstaande code in het document gezet.
Als ik een spatie houd tussen de bladwijzers gaat dat goed maar geeft zo ok overbodige spaties dan handmatig moet verwijderen.
Even dacht ik de oplossing gevonden te hebben door met 1 bladwijzer te werken (zie onderstaande code). De logische (gestandaardiseerde) manier van invullen (van textvak a, b, c, enz.) maakt dat de eerste invoer achteraan komt te staan. Ofwel het tekstblok staat dan achterstevoren (enz. c, b, a).
Ik gebruik onderstaande code.
Ik begrijp dat de Bladwijzer de tekst genereert op basis van wat het eerst wordt aangeklikt. Is het mogelijk om de code niet rechts van de Blalwijzer te genereren maar juist naar links?
gr jackfish
Private Sub test1_Click()
ActiveDocument.Bookmarks("Tekst1").Range.Text = TextboxTekst1.Text
End Sub
Als ik een spatie houd tussen de bladwijzers gaat dat goed maar geeft zo ok overbodige spaties dan handmatig moet verwijderen.
Even dacht ik de oplossing gevonden te hebben door met 1 bladwijzer te werken (zie onderstaande code). De logische (gestandaardiseerde) manier van invullen (van textvak a, b, c, enz.) maakt dat de eerste invoer achteraan komt te staan. Ofwel het tekstblok staat dan achterstevoren (enz. c, b, a).
Ik gebruik onderstaande code.
Private Sub Bladwijzer0()
ActiveDocument.Bookmarks.Add ("A")
ActiveDocument.Bookmarks.Add ("B")
ActiveDocument.Bookmarks.Add ("C")
End Sub
Ik begrijp dat de Bladwijzer de tekst genereert op basis van wat het eerst wordt aangeklikt. Is het mogelijk om de code niet rechts van de Blalwijzer te genereren maar juist naar links?
gr jackfish
Laatst bewerkt: