VBA Word vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosswilly

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2016
Hallo allemaal,

Ik ben nog een broekie met betrekking tot het programmeren in VBA.

Ik heb een volgend probleem, nl.

Als ik een checkbox wil aanvinken, wil ik de textbox daarachter overnemen in de brief. (Zie hieronder een voorbeeld)

Knipsel.JPG

Kan iemand mij helpen, hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt.

Bijlagen

• Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    14,8 KB · Weergaven: 46
Ik kreeg je voorbeeldbestand niet geopend....

Hallo,

Dit is een knipsel uit een word bestand. Er ligt nog geen programmataal achter, omdat ik nog niet veel van checkboxen weet.

Ik zal een voorbeeld geven, nl.:

Ik wil een factuurbrief maken, maar dan wil ik bij opmaak brief een vinkje kunnen zetten bij factuurnummer (Checkbox) en daarachter een factuur nummer (textbox) plaatsen.

Ik wil dat als ik het vinkje daarbij zet de factuurnummer in mijn word document plaatst, echter hoe zet ik dit om in VBA module?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes.

Geen antwoord zonder voorbeeldbestand.

Kijk eens of je hier wat mee kan. Het formulier maakt nu gebruik van DocVariables die je vervolgens in je document oproept op de plek waar je ze nodig hebt.

Bijlagen

Sorry, dit is niet wat ik zoek.

Ik wil echt in een menu verwerkt hebben.

Nog suggesties?

Greetz

?? Dit voorbeeldje doet precies wat je wilt: je vult iets op je formulier in (leg vooral ook even uit wat je bedoelt met: "Ik wil echt in een menu verwerkt hebben." want dat is chinees voor mij) en dat wordt vervolgens in het document geplaatst op een zelf aan te geven plaats. Wat wil je nog meer/anders?

Het is uiteraard niet aan ons om jouw hele formulier te bouwen, dat mag je zelf doen. Ik heb slechts aangegeven hoe je de informatie in een brief krijgt. Dat doe je door vanuit je formulier variabelen te vullen en die variabelen in het document zelf te plaatsen. Met ActiveDocument.Fields.Update worden alle velden netjes bijgewerkt. Ik reik je de techniek aan, het is aan jou om dat dan om te werken naar wat jij wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan