• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA wordt niet uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffVDB

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Ik heb een klein bestandje in bijlage gezet.
Wanneer er een letter komt in bewuste cel, moet de cel bepaalde kleur, afhankelijk van de ingevoerd letter.
Echter de vba wordt niet uitgevoerd? Iemand een idee waarom niet?
Bekijk bijlage Map2.xlsm

Waarschijnlijk heb je het gebruik van macro's uitstaan. Waarom maak je geen gebruik van voorwaardelijke opmaak?

Ik heb teveel voorwaarden om de "voorwaardelijke opmaak" te gebruiken. Trouwens ik moet de gebruiker ook toelaten om voorwaarden toe te voegen.
In het voorbeel staan maar 5 letters. In de praktijk weet ik niet hoeveel letters (die staan voor een code) zal gaan gebruiken.

Dat is juist mijn vraag : waarom lukt het niet hier. Heb ik bepaalde instellingen Excel (niet) aangevinkt staan?

De reactie van JeanPaul28 heeft mij doen nadenken.
Ik heb in de "Verwijzigingen" eens nagekeken en enkele VBA aangevinkt.
Nu werkt het wel.:):)
Thanks anyone.

Je hebt inderdaad iets niet goed staan onder de opties van excel. (staat ergens onder het vertrouwenscentrum. Daar moet je aangeven dat macro's zijn toegestaan) Je hebt een .XLSM geplaatst dus ga ik ervan uit dat je versie gebruikt vanaf XL-2007. Hierin kan je een oneindig aantal voorwaardelijke opmaken creëren.

In de bijlage: in kolom A op basis van code. In kolom D op basis van voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan