• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA zoeken en vervangen van leestekens in datumnotitie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik jouw VB van Post#15 erbij neem en ik plak de data uit kolom G onderaan kolom A en dan de code draai worden enkel de onderste 5 rijen netjes vervangen.
Voor mij werkt het dus.

Het lijkt me toch echt aan de instellingen te liggen.

Ik heb het geprobeert met een opgenomen macro (zie bijlage) en dit gaat bij mij gewoon goed.

Code:
Sub Macro3()

Range("A1:A10").Select
    Selection.Copy
    Range("L1").Select
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.Replace What:=".", Replacement:="-", LookAt:=xlPart, _
        SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
        ReplaceFormat:=False
    Columns("L:L").EntireColumn.AutoFit
    Range("A1").Select
End Sub

Ik heb het geprobeert met de "good old" CNTL + H en daar gaat het bij mij ook gewoon goed.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
If fRow = lRow Then Exit Sub
Plaats dit na de 1ste Next

Hallo allen.

Dit ligt niet aan de instellingen van Excel of Windows, maar aan Excel en Excel's VBA.
De automatische data-interpretatiefunktie van Excel (is het een tekst, getal of datum) werkt anders in de UserInterface dan in VBA.
In de Userinterface wordt gebruikt gemaakt van de internationale instellingen; in VBA wordt er vanuit gegegaan dat alleen Amerikanen deze taal kennen/ kunnen / mogen gebruiken en wordt het Amerikaanse data-interpreatiesysteem gebruikt zonder rekening te houden met enige internationale instelling.

Hoe los je het op:
1. gebruik de userinterface: selekteer de kolom , ctrl-F / tabblad vervangen(replace) / vervang . door -
2. gebruik een macro:

Code:
sub snb()
  for each cl in columns(1).specialcells(2)
    cl=cdate(replace(cl.value,".","-"))
  next
end sub

of

Code:
Sub snb_002()
    [B1:B20] = [index(substitute(A1:A20,".","-"),)]
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug