Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit op zijn eigen is een celverwijzijng en geen range, foutje mijnentwegedus een range ("A65536")
Ben ik toevallig mee bezigzou je mischien een extra aanpassing aan je progje willen doen. Stel dat iemand data wil aanpassen via het userform, hoe kun je dan de regel weer ophalen en weer terugschrijven op precies dezelfde lijn.
Waarschijnlijk bedoel daar mee het gebruik van Tab stop3. Verspringen van de cursur vanaf Ritcode gaat niet goed, dat moet worden km begin --> km einde --> Plaats van vertrek --> plaats bestemming --> Alt route --> Opslaan
Is makkelijk aanpasbaar maar als je in Kolom C 400 keer offerte hebt staan krijg je ook in de lijst 400 keer offerte, het lijkt mij toch beter om het blad data te gebruiken. Als jij daar dan doel of omschrijving of offerte Robert of wat dan ook inzet, dat maakt verder niets uit, ik heb ritcode alleen gebruikt als vballeen moet deze niet kijken in kolom A van Sheet 'data' maar in kolom C van sheet "Rittenadministratie
Als het meest gebruikte kenteken vaststaat, direct opgelostKenteken (kan hier een standaard vermelding komen van het kenteken dat het meest gebruikt wordt? Scheelt een handeling)
kenteken.List = Sheets("data").Range("b3:b" & Sheets("data").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).Value
kenteken.List = Sheets("data").Range("b3", Sheets("data").range("b3").end(xldown)).Value
kenteken.List = Sheets("data").Cells(1).currentregion.columns(2).offset(2).specialcells(2).value
Sub UserForm_Initialize()
datum.Value = Date
TextBox1.Value = WorksheetFunction.Max(Worksheets("Rittenadministratie").Range("D8:D1000")) + 1
ListBox1.ColumnWidths = "60;60;80;60;5;60;60;60;5;80;80;80;"
ListBox1.ColumnCount = 12
ListBox1.List = Sheets("Rittenadministratie").Range("a8:l" & [a65536].End(3).Row).Value
'kenteken.List = Sheets("data").Range("b3:b" & Sheets("data").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).Value
'kenteken.List = Sheets("data").Range("b3", Sheets("data").Range("b3").End(xlDown)).Value
kenteken.List = Sheets("data").Cells(1).CurrentRegion.Columns(2).Offset(2).SpecialCells(2).Value
End Sub
De waarde "Assen" wordt nu uit cel C2 gehaald in het blad Data, gewoon aan te passen naar wens, of als je verhuist (naam aanpassen gaat waarschijnlijk sneller dan de verhuisIk zou graag bij: Me.vertrek.Value = "Assen" - Assen willen laten vervangen door de vertrek locatie dat het "vaakst" voor komt in kolom J vanaf regel 8. Het is nl. niet ondenkbaar dat ik ga verhuizen en dan blijft Assen altijd staan.
De tekstbox bestemming is nu een combobox (met autofill), typ maar één of meerdere lettertjes in bij bestemming, Kan je ook toepassen bij ritcode en nummerplaten.T.a.v. Me.bestemming.Value = "" zou ik graag dat het systeem kijkt in kolom K range 8 t/m 1000 (of oneindig) en wanneer je begint te type in dat veld dat het systeem met een voorstel komt a.d.h.v. een eerder gekozen bestemming.
Zit er nu ook in, zie tweede formuliertjezou je mischien een extra aanpassing aan je progje willen doen. Stel dat iemand data wil aanpassen via het userform, hoe kun je dan de regel weer ophalen en weer terugschrijven op precies dezelfde lijn.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.