VBA: zoeken in kolom D (vanaf D8) naar het grootste nummer + 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Rob,
Graag gedaan, als je een vraagje hebt kan je me altijd een mailtje sturen (klik hier op mijn naam)
anders moet je zelf een topic starten volgens de forumregels (denk ik):)
Verder ben ik wel benieuwd hoe je eigen progje er uit ziet
Groet

Hoi gast0660,

Ik ben helemaal super laaiend enthousiast wat jij er iedere keer voor een toegevoegde waarde aan geeft. Die aanpasknop vind ik helemaal top en ik weet niet of je in toeval geloofd, maar mijn volgende project moeten al die functionaliteiten in komen en ik zie mogelijkheden dat ik deze straks één op één over kan nemen.

Het enige wat ik graag zou willen is dat het systeem niet op rijnummer zoekt, maar op ritnummer, dan ben ik weer helemaal blij :thumb:

Toen ik via "aanpassen" de laatst ingevoerde regel ging aanpassen zette het systeem de datum links i.p.v. rechts. Ik weet niet waardoor dat veroorzaakt wordt.

Nogmaal heel erg bedankt, je hebt mij al meer dan geholpen.

Groet, Robert

Less is More. Daarom in bijlage een alternatieve oplossing waarbij geen 2de UF nodig is.
Er staat een ListBox in je UF dus die gaan we dan ook gebruiken. Selecteer in de ListBox de rij waar je een wijziging wil aanbrengen. De bovenste controls worden gevuld met de waarden uit die geselecteerde rij.
Een extra knop Aanpassen wordt zichtbaar, voer je wijziging door en klik op de knop Aanpassen. A.d.h.v. het ritnummer wordt de juiste rij gezocht in de database en worden de wijzigingen weggeschreven.
De ListBox wordt geupdate en de knop Aanpassen wordt verborgen. Alle controls worden terug klaargezet voor een volgende invoer.
Ook toegevoegd bij openen van het UF bij Vertrek de waarde die het meeste voorkomt in de kolom met vertrekplaatsen.

Bijlagen

Hoi,
@warme bakkertje idd een mooi alternatief:thumb:
Groet

Hi mooi gedaan warme bakkertje, alleen zit er volgens mij een bug in.
Als ik op een regel ga staan in de listbox dan wordt idd de knop aanpassen zichtbaar maar je kan niet meer terug, want je moet een regel aanpassen en opslaan om uit die procedure te komen. maar als ik nu per ongeluk een regel aanklik en ik wil niet aanpassen wat moet ik dan doen?
groetjes rob

@hellboy01

Wijzig de huidige CommandButton3_Click door onderstaande dan kan je door op Velden wissen te klikken alles terug naar de beginpositie herstellen.
Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
    CommandButton4.Visible = False
    ListBox1.ListIndex = -1
    ReFill
End Sub

Beste Warme Bakkertje,

Heel erg bedankt, ziet er super uit. :thumb:

Is het toch mogelijk dat ik - naast jouw methodiek - óók op ritnummer kan zoeken? Nu er nog niet zoveel regels in staan is dat prima te doen. Maar wanneer er honderden regels staan, wordt dat een stuk lastiger. Ik zet nl. per rit het ritnummer in mijn agenda en wanneer ik deze moet wijzigen, zou ik graag willen zoeken op ritnummer.

Alvast bedankt.

Groeten, Robert

Test de bijlage eens.
Vul het ritnummer in de textbox onder de listbox en druk op enter of tab.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik vind dit een waanzinnig mooi project, ik steek hier echt veel van op.
Hardstikke bedankt voor al jullie creatieve bijdragen, jongens. :thumb:

Daar doen we het toch voor :D

Jij misschien wel, maar ik denk dat mijn nickname voor zich spreekt. Slaapwel.

@ snb, ik heb jouw suggestie bestudeerd maar ik snap het volgende deel niet.

Code:
Sub M_check()
   CommandButton2.Visible = (bestemming <> "") * (kenteken <> "") * (kmtotaal <> "") * (ritcode <> "") <> 0
End Sub

bestemming is niet gelijk aan leeg maar dan maal kenteken niet leeg etc, dat begrijp ik niet, zou je daar wat uitleg kunnen geven aub.

met vriendelijke groet, rob

Beste Warme Bakkertje en/of gast0660,

Ik sluit mij volledig aan dat dit een waanzinnig mooi project is.

Graag zie ik nog een paar kleine aanpassinkjes; Bij plaats van bestemming zoekt het systeem naar de plaats die het meest gebruikt is, op zich vind ik dat een bijzonder mooi stukje programmeerwerk, echter wanneer je na jaren verhuisd zal hij wellicht in lengte van jaren altijd het oude adres als favoriet aangeven. Volgens mij heb ik mijn wens niet goed verwoord, mijn verontschuldiging hiervoor. Mijn verzoek is om te kijken naar een meerderheid van de laatste 5 regels en dan die plaats als favoriet te nemen.

Klein puntje; het systeem verspringt van plaats van vertrek naar Alt. route...en slaat plaats van bestemming over.

Ik geloof nu echt als die wijzigingen door zijn gevoerd dat het programma helemaal perfect werkt.

Alvast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet,
Robert

PS..voor de fijnproevers doe ik nog een soortgelijk bestand als bijlage. Deze heb ik al jaren in mijn bezit en berekend zelf de afstand via Googlemaps (helaas werkt deze met de nieuwere versies van Excel niet :(). In ieder geval is het absoluut geen must maar zou het super vinden als die techniek geïntegreerd kan worden in de rittenadministratie zodat het de afstand vanzelf berekend i.p.v. dat je de kilometerstand zelf moet bijhouden. Neemt niet weg dat de bestaande methode in takt moet blijven, dus een aanvulling.Bekijk bijlage Afstand GoogleMaps(flex).xlsm

Ik veronderstel dat je Plaats van Vertrek bedoelt, want bestemming is enkel een lijst van eindbestemmingen.
Tabvolgorde aangepast.

Bijlagen

gast0660, Rudy, hellboy01 en wie ik nog vergeten ben heel erg bedankt.

Het werkt perfect en wat mij betreft heb ik geen vragen meer om iets te realiseren.

Ik ga mij de komende tijd bezig houden om de codes volledig te analyseren, op dit moment is het nog hogere wiskunde voor mij. Ik zit te denken om het programma te kopiëren en om te batterijen naar een kas- bankboeksysteem en hoop in de toekomst van jullie diensten gebruik te mogen maken.

Allemaal heel erg bedankt voor de goede zorgen

Groeten,
Robert

@ snb, ik heb jouw suggestie bestudeerd maar ik snap het volgende deel niet.

Code:
Sub M_check()
   CommandButton2.Visible = (bestemming <> "") * (kenteken <> "") * (kmtotaal <> "") * (ritcode <> "") <> 0
End Sub

bestemming is niet gelijk aan leeg maar dan maal kenteken niet leeg etc, dat begrijp ik niet, zou je daar wat uitleg kunnen geven aub.

met vriendelijke groet, rob

Daar staat :

commandbutton 2 is zichtbaar als:
- de bestemming is ingevuld
- het kenteken is ingevuld
- het totaal aantal kilometers is ingevuld/berekend
- de ritcode is ingevuld

Commandbutton2 is niet zichtbaar als:
- 1 van die vier gegevens niet is ingevuld. (een product waarin 1 van de elementen 0 is, geeft als resultaat altijd een 0).

als bestemming ="" dan is het resultaat van 1*(bestemming <> ""): 0
als bestemming <>"" dan is het resultaat van 1*(bestemming<>""): -1
enzovoort.

Zoals gevraagd een aanvulling om automatisch de km op te zoeken.
Test eens of het in latere versies (na XL2007) ook werkt.
Let wel dit is op gemeenteniveau, wil je dit op straatniveau zal je toch enkele uitbreidingen moeten doen op je userform.
De berekening gebeurt nadat je Bestemming hebt ingevuld en bevestigd met Tab of Enter.

Bijlagen

Hi Rudi,
bij excel 2010 werkt het volgens mij, ikheb wat plaatsen ingevuld waar ik de afstanden van weet en volgens mij komt het aardig in de buurt.
groetjes rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan