• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA zonder te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richie58

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2015
Beste Whizzzzers,

Indien ik een macro/ VBA wil laten starten, zonder een sneltoets te gebruiken is dit dan mogelijk, wil namelijk automatisch na elke ingevoerde regel (enter) een nieuwe lege regel hebben. Weet wel hoe dat met sneltoets moet maar niet zonder.................
De formule moet worden mee gekopieerd.

Heb maandelijkse wisselende lengtes van rijen. Onder de laatste invoer staat een opsomming van de kolommen erboven.

Alvast bedankt voor het meedenken...............

Dat zou dan kunnen middels bijvoorbeeld de gebeurtenissen Worksheet_Change of Worksheet_SelectionChange.

Of je zou de gegevens in een excel tabel kunnen zetten, dan krijgt een nieuwe regel automatisch evt aanwezige formule mee.

Plaats eens een voorbeeld van je bestand (LET OP: geen gevoelige info!)

Hallo Haje,

Ziet er ivm de privacy een beetje kaal uit.

De autostart routine werkt, was voor mij een mooi leer punt. Nu de nieuwe lege regel eronder met alle formules uit het werkblad.
Als ik in A5 een dag invul zou ik eronder vast een lege regel incl formules hebben, vooral in de B kolom ging het fout bij mij er kwamen steeds de $ tussen en dan telde hij dus niet de boekstukken...............

Als ik er tabellen van maak wordt alle opmaak gesloopt zegt Excel tegen me

Alvast bedankt

Bijlagen

En dat heb je dan niet even geprobeerd?

Enige wat je hoeft te herstellen zijn de kolomkoppen, selecteer je gegevens vanaf rij 3 en maak er een tabel van, enige wat even 'naar' is, is dat je bepaalde kolomkoppen opnieuw moet benamen, je kunt er ook voor kiezen om de kolomkoppen regel hoger te maken zodat ook alle tekst in de rijen erboven inpassen.

Dan krijg ik dit Tita.

Bijlagen

• tabelerror.png
    tabelerror.png
    26,9 KB · Weergaven: 47
Foutmelding is weg, alle formules werken, behalve die in kolom B (boekstuknummer verhogen met 1, wordt niet mee gekopieerd, vreemd genoeg.

Even die hele kolom selecteren (zonder de koprij) en dan F2, control+enter geven.

Beste Whizzers,

Jullie hebben me weer prima geholpen, alles werkt, nu ik nog..................dus ga weer verder leren.

tot gauw,

Rich

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan