HWV
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 19 feb 2009
Ik gebruik de volgende code om vanuit een userform te zoeken in twee andere workbooks.
De bovenste gedeelte van de code gaat goed, enkel het tweede gedeelte gaat zoeken in een workbook waar het te zoeken getal staat tussen ="1234567"
Ik moet dus alleen zoeken op de cijfers.
In de bijlage het bestand waar in gezocht wordt en de waarde van kolom T geplaatst moet worden in de userform
Bekijk bijlage GST1- Eenheden.xls
Alvast bedankt HWV
De bovenste gedeelte van de code gaat goed, enkel het tweede gedeelte gaat zoeken in een workbook waar het te zoeken getal staat tussen ="1234567"
Ik moet dus alleen zoeken op de cijfers.
Code:
Private Sub Overzicht_artikelnummer_Change()
Image1.Picture = LoadPicture("")
On Error Resume Next
Dim oRng As Range
Set oRng = Workbooks("GST1- Eenheden1").Sheets("Artikelen").Cells.Find(What:=Overzicht_artikelnummer.Value, LookAt:=xlWhole)
If oRng <> "" Then
Overzicht_omschrijving.Value = oRng.Offset(0, 1).Value & " " & oRng.Offset(0, 2).Value & " " & oRng.Offset(0, 4).Value '4 = celeigenschap 1 omschrijving 3 dus
''Overzicht_lengte.Value = oRng.Offset(0, 2).Value
Overzicht_breedte.Value = oRng.Offset(0, 3).Value
On Error Resume Next
Image1.Picture = LoadPicture("P:\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\193 Aanbieding\" & Overzicht_artikelnummer.Value & ".jpg")
Else
Overzicht_omschrijving.Value = ""
Overzicht_lengte.Value = ""
Overzicht_breedte.Value = ""
[COLOR="#FF0000"] End If
Set oRng = Workbooks("GST1- Eenheden").Sheets("Data1").Cells.Find(What:=Overzicht_artikelnummer.Value, LookAt:=xlWhole)
If oRng <> "" Then
' Afname_Eenheid.Value = oRng.Offset(0, 18).Value
Verpakt_per_eenheid = oRng.Offset(0, 18).Value[/COLOR]
Else
Afname_Eenheid.Value = ""
End If
End Sub
In de bijlage het bestand waar in gezocht wordt en de waarde van kolom T geplaatst moet worden in de userform
Bekijk bijlage GST1- Eenheden.xls
Alvast bedankt HWV