In werkelijkheid wordt er niet naar C:\ARCHIEF\ opgeslagen, maar naar een andere netwerk-locatie (die ik uit veiligheidsoverwegingen niet mag vermelden).
Dat moet dan een waanzinnig slecht beveiligd netwerk zijn, dat je op basis van een
naam al in staat moet worden geacht om de bedrijfsorganisatie te hacken

. Of hebben jullie zo'n waanzinnig mooie mappenstructuur bedacht dat jullie daar patent op gaan aanvragen?

. Wij zijn echt niet geïnteresseerd in de bedrijfsstructuur, maar dus wél in het correct aanleveren van de werkwijze die van invloed is op je probleem. En dat is hier het geval.
Ik raad je aan, als je PDF-jes wilt maken, om dat te doen op de
snelste schijf, en dat zal best wel de C-schijf zijn. Elk rapport is sowieso op te vragen uit een db, en dat net zo vaak als de gebruiker dat wil. En de informatie zal al die keren nog krek hetzelfde zijn ook. Hooguit bewaar je rapporten als je ze wilt versturen naar een klant o.i.d., verder lijkt mij het bewaren van gegenereerde informatie die toch al herhalend opvraagbaar is een beetje onzinnig. En de rapporten die je verstuurt, zitten al in de mails die je verstuurt, dus daar hoeft het ook niet voor. Maar je zou niet bij het eerste bedrijf werken dat geen enkel vertrouwen in zijn eigen organisatie heeft, en dus de duvel en zijn ouwe moer bewaart.
Wat ik dus zou doen, is het rapport genereren op de C-schijf (in een Temp map desnoods, daarna versturen als dat gewenst is, en daarna, als je toch wilt archiveren, kopiëren of verplaatsen van de C-schijf naar die supermooie netwerkschijf. Gaat vast ook een stuk sneller.