vbrightbutton in vba?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dadio25

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Ik vroeg mij af of the mogelijk is net zoals in vb gebruik te maken van vbrightbutton?

Als ik dat probeer herkent deze vbrightbutton niet en ik kan ook de juiste library daarvoor niet vinden.

Of moet ik iets anders gebruiken?

groeten

Het gaat mij vooral om vbrightbutton. Deze variabele kent excel vba bij mij niet en ik weet dat deze in visual basic gewoon gebruikt kan worden. En ik kan via google ook niet even snel iets vinden over welke library ik daarvoor in excel vba moet gebruiken.

Ik heb wel code alleen daar staan variabelen in waarvoor je een bepaalde dll nodig hebt. En een OPC server. Ik ben namelijk bezig om te proberen een client te maken die items van een opc server kan lezen. en die vbrightbutton wilde ik in een controller gebruiken om een box weer te geven waarin ik kan kieze om een nieuwe vewrbinding met de server te maken.

Ik heb het verschillend geprobeerd zelfs zo makkelijk mogelijk dus een controller en als je daar dan je rechtermuisknop in loslaat dat er dan een msgbox verschijnt, maar daar blijf ik de foutmelding over niet gedeclareerde variabele over krijgen.

Maar je zou kunnen denken aan een treeview controller bijv:

Code:
Private Sub mytreeview_ MouseUp(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)

If (Button = vbRightButton) then
MsgBox ("gewoon een message",vbOKOnly,"Berichtje")
End If

Heel simpel maar hier kent vba bij mij de variabele al niet. Ik weet dat in vb deze variabele in een bepaalde library zit. En vraag me af of dit in vba ook mogelijk is.

groeten

Probeer eens:

Code:
    If Button = 2 Then
        MsgBox "gewoon een message", , "Berichtje"
    End If

Wigi

vbRightbutton is geen variabele, maar gewoon een constante die gedefinieerd is in VBRun.MouseButtonConstants. Je kunt dus gewoon de code van Wigi gebruiken (=2) om te refereren naar de rechtermuisknop. Je kunt natuurlijk ook zelf de lijst met constanten aanmaken in VBA, of ze gewoon even opzoeken in de Object Browser van VB als je ze nodig hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan