.VBS help aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Homeseeker1

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Hallo help mij-ers

Kan iemand mij helpen? Ik weet een beetje hoe .vbs dingen werken.
Maar hoe kan ik met .vbs mijn muis laten klikken?

Ik heb nu als voorbeeld dit:

Set WshShell = WScript.CreateObject ("WScript.Shell")
WshShell.Run ("notepad.exe")
WScript.Sleep 1000
WshShell.SendKeys "Test 123 test 123"
WScript.Sleep 50000

Dit opent Kladblok en typt na 1 seconde (sleep 1000, 1000 milliseconden) Test 123 test 123. Dan wacht hij 50 seconden en als er weer Wsell.Sendkeys "...." staat typt hij weer enzovoort.
{Enter} dan drukt hij enter in.

Dus Test 123 test 123 (enter indrukken)

Is er ook iets om je linkermuisknop in te drukken via .vbs?

Bijv. WshShell.Sendkeys "{hier de tekst voor linkermuisknop indrukken}

Kan iemand mij aub helpen?

Laatst bewerkt door een moderator:
De pure shell laat dit niet toe. Je kunt een 3rd party programma gebruiken en deze aanroepen om de click te laten uitvoeren.

Wat is een pure shell?
Het probleem is juist dat ik 3rd party software moet downloaden, en er zitten meestal virussen bij, dus ik vertrouw het niet echt.

Tenzij iemand hier mij echt een veilige 'autoclicker' kan laten zien/download link (ik weet niet of dit mag)

Ik moet gewoon vanzelf veilig automatisch kunnen klikken via een .vbs/3rd party Dat veilig is

Download de scripting tool "AutoIt"
Daarmee moet het wel lukken

http://www.autoitscript.com/site/autoit/

niets illegaals aan hoor. er zijn honderden IT'ers die dit soort dingen maken voor automation en install scripts. Bovenstaande is een zeer uitgebreide en gratis. Misschien is deze wat extreem uitgebreid voor wat je wil, maar ik ken geen van de mer obscure :)

Kunnen jullie hiermee garanderen dat ik 100% veilig mijn muis automatisch kan laten klikken zonder dat er een virus meekomt? En dat ik dan niets doe behalve klikken op ie PC?

Sorry voor de 'strenge' eisen maar ik heb hard gewerkt aan de dingen op dat spel, en als ik gehackt zou worden door een of ander virus :S

Even als voorbeeld: Op dat spel moet ik steeds iets herhalen door steeds te klikken, kan dat programma dan gewoon Klik (1 seconden wachten) klik (1 seconde wachten) doen, zonder dat ik er ben?

Kun jij garanderen dat jou sendkeys constructie 100% zeker weten werkt?
Dan kun jij zelf jezelf ook garanderen dat autoit werkt.

Jij zult zelf moeten scripten dus je hebt het zelf in de hand

Ik snap niet eens wat scripten is en wat sendkeys zijn.
Eigenlijk wil ik gewoon een veilige 'autoclicker'

Als ik het download zegt m'n pc:

Dit bestand kan schadelijk zijn voor uw computer ... ... .....
Weet u zeker dat ... ... ...

Zoals windows zegt voor alles wat je download. Het is volgens mij heel simpel, als jij wil vals spelen zul je er zelf wat moeite in moeten stoppen. Als je niet begrijpt waar je mee bezig bent, lees je dan eerst even in of begin er niet aan

Het is niet echt valsspelen, maar anders moet ik letterlijk 30.000 keer klikken.
En ik heb geen idee hoe dat werkt, ik weet niet eens wat het is.

Ok het is geen valsspelen, dat is nou automatiseren, een vak wat niet 1 2 3 te leren valt.

Wat je download is een tool waarmee je scripts kan maken. AutoIt is een robuste tool waar heel veel mee kan maar toch laagdrempelig blijft voor de beginnende scripter.

Hierbij een handige tutorial waarmee je kan leren "AutoItten"
(Ook je gewenste "Mouse" acties worden er in besproken)

Dus als ik het download krijg ik er hulp bij hoe ik mijn muis automatisch moet instellen etc?

Nee

Door de download word je in de mogelijkheid gesteld zelf uit te zoeken hoe je een mooi autoit script kan maken die exact doet wat je wil.

Daarnaast heb ik je een link gegeven om je zelfs bij dat uitzoeken op weg te helpen.
Als je een kant en klaar iets wil waarbij je niets meer hoeft te doen zul je die zelf moeten zoeken. wij hebben je alleen maar geholpen met het zelf kunnen bouwen van een tool waardoor je zeker weet dat je geen rommel binnenhaalt.

Je zult zelf moeten gaan "scripten"

Oke, maar is het moeilijk? Want niet dat ik als ik 't download ik geen flauw idee heb wat ik moet typen enzo.

Ik heb het gedownload, en ik snap er niets van.
Als ik het open krijg ik 'script editor' en dan moet ik maar iets typen, geen idee wat.
Dan open in wat anders en dan moet ik een bestand kiezen, wat is dit?
Kan iemand mij helpen want ik heb nu een of andere autoitscript gedownload van de link hierboven, en ik moet nu dus typen, wat moet ik typen?

ik zou zeggen dat je wat je in je eerste post hebt gezet over vbs dat in autoit moet zetten en dan op de plaats van test 123 test 123 staat het muisklik commando moet invoeren.

Dat is het hem juist, Ik weet niet wat die commando is.

{enter} is enter.... maar ik betwijfel het dat {Leftmouseclick} dat ook gaat doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan