VBS script om een bestand aan te maken met tekst erin

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Goedenavond.
Weet iemand de code voor VBS scripts om een bestand aan te maken , en dat je dan de inhoud kan veranderen?

Greets,
Gamefreak

Hier kunnen 1001 antwoorden op worden gegeven.
Je kunt beter wat specifieker zijn in wat precies je bedoeling is.

Ik wil een .vbs bestand maken en daarin een code plaatsen dat er een bestand (.vbs) word gemaakt in C:\ (windows xp) en dat ik dat bestand in het script wat ik al gemaakt heb kan veranderen.
Bijvoorbeeld:
Test1.vbs is het "bestand"
Ik open dat bestand
Dan moet Test2.vbs verschijnen (in C:\ ) en geopend worden. (met tekst , bijvoorbeeld een foutmelding)

:) Open je gewoon kladblok typ je eerst in MsgBox dan vervolgens typ je langs "bijv.foutmelding" ( met die smalle aanhaling's tekens ! ) en sla je als een bijv. Fout.vbs ......:thumb: kijk voorbeeld in winrar wat ik je hier geplaatst heb ..

Bekijk bijlage VBS ZO !.rar

Als je op die VBS script bestand met rechte kant muis klikt en dan bewerken, kan je ook via kladblok terug veranderingen in doen ..:D

Laatst bewerkt:
Ik bedoel:
Als je die vbs script opent dat er een bestand word aangemaakt met tekst erin (zoals bij jou vbs scriptje) , maar dan apart. Snap je?

Ne snap ik je niet wat je met apart bedoel ? het enigste dat ik vergeten heb bestand moet je tijdens veranderingen opslaan ( bij opslaan keuze's ! ) als alle bestanden en niet als text bestand, dus bijv. als Fout.vbs en dan als alle bestanden opslaan ..;)

ScreenShot009.jpg ScreenShot010.jpg

Laatst bewerkt:
Ik bedoel met apart dat er 1 file is (Test1.vbs) , als ik daar op klik dan moet er een ander bestand gemaakt worden. geen foutbericht of "test" msgbox , maar echt een .vbs bestand.

En wat moet dat door Test1.vbs aangemaakte bestand doen?

:confused: Maar als je aangemaakte script bestand als een script opslaan wil ( dat bedoel je toch ? ) dan zoals ik zei moet je die opslaan als alle bestanden punt vbs en meteen krijg je een vbs echte script bestand en toch bij die aangemaakte script bestand kan je ook altijd gewenste veranderingen bijbrengen als je alleen maar met rechte kant-muis er op klikt en in submenu op bewerken ook klikt ..

anders weet nie op andere manier vertellen misschien iemand nu bijspringen moet ? :confused:

Laatst bewerkt:
Dat voor test aangemaakte bestand moet een vbs scripje aanmaken dat een bericht laat zien. Deze code om dat te doen moet in test1.vbs komen te staan. Ik wil alleen de code daarvoor weten. Netzoals MD (make dir) , maar dan bijvoorbeeld MF (make file).

:confused: Nee toch snap nog steeds niet wat jij precies bedoelt, weet alleen maar dat je script naar exe bestand kijk winrar bijlage ! nog converteren kan, en dat word dan weer en soms door sommige beveiligingen als virus gezien enz.. ( een aparte verhaaltje is dat :confused: )

Bekijk bijlage Exe bestand van VBS1.rar <<--nu is geen echte VBS meer maar zgnm. EXE bestand vanuit een VBS bestand ..:D:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan