stevendemunter
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 jul 2002
kan iemand mij helpen met een vbscriptje dat een binair getal omzet naar een decimaal
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Private Sub Command1_Click()
Dim AantalBits As Integer
Dim Teller As Integer
Dim Bits As String
Dim Bit As Long
Dim Decimaal As Long
Dim Gewicht As Long
Bits = Trim(Text1.Text)
Decimaal = 0
AantalBits = Len(Text1.Text)
For Teller = 1 To AantalBits
Bit = Val(Mid(Bits, Teller, 1))
Gewicht = Bit * (2 ^ (AantalBits - Teller))
Decimaal = Decimaal + Gewicht
Gewicht = 0
Next Teller
Label1 = Decimaal
End Sub
Hai Joost,Geplaatst door joost verdaasdo
Dennis plaats zover ik weet nooit ongeteste code dus wat werkt er niet aan de code?
Wederom bedankt.Geplaatst door joost verdaasdo
No problems Dennis,![]()
Eigenlijk was(lees: schreef) ik inconsequent, want als de logica goed in elkaar zit, dan hoef je dat ook niet meer op de computer te testen. (niet voor niets bewonder ik George Boole, omdat in die tijd de electronica nog niet eens bestond)Geplaatst door joost verdaasdo
Goeie logica hanteer je daar
Dus eigenlijk niet helemaal slim, zie boven.Geplaatst door joost verdaasdo
en toch slim dat je het nog test
Je hebt volkomen gelijk, zo hoort het ook.Geplaatst door joost verdaasdo
Een goede programeur schrijft eerst zijn verhaaltje en dan de code..is het snelst)
Ik ook. Waarschijnlijk bedoelt hij echt met VBS.Geplaatst door joost verdaasdo
En ben nou toch benieuwd waarom het niet werkt....![]()
DecValue = 500000 'Your Decimal number here
Do
TempValue = DecValue Mod 2
BinValue = CStr(TempValue) + BinValue
DecValue = DecValue \ 2
Loop Until DecValue = 0
'Show result
Msgbox BinValue
Je gaat daar helemaal niet te ver op door, Joost. Ik kan jou beter om vergiffenis vragen. Ik heb het verkeerd verwoord, ik doelde eigenlijk meer op mezelf. Dus de zin "Dus eigenlijk niet helemaal slim" slaat op mijzelf. Je hebt volkomen gelijk met datgene wat je schrijft. Excuus voor de onduidelijkheid.Geplaatst door joost verdaasdo
Ook ik ga hier eigenlijk weer veel te ver op door...dus vergeef me!![]()
Fijn om te horen dat we er ongeveer hetzelfde over denken! (Zijn we weer vriendjes?)Geplaatst door DENNIS90
Je gaat daar helemaal niet te ver op door, Joost. Ik kan jou beter om vergiffenis vragen. Ik heb het verkeerd verwoord, ik doelde eigenlijk meer op mezelf. Dus de zin "Dus eigenlijk niet helemaal slim" slaat op mijzelf. Je hebt volkomen gelijk met datgene wat je schrijft. Excuus voor de onduidelijkheid.
Groetjes,
Dennis.
Ja maar natuurlijk, beste vriendjes!!!Geplaatst door joost verdaasdo
(Zijn we weer vriendjes?)![]()
Yeah right.....like that's gona happen....maatje!Geplaatst door DENNIS90
You know more than me.
Knowing me you can expect that, and I meant what I've said!Geplaatst door joost verdaasdo
Yeah right.....like that's gona happen....maatje!![]()
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.