vbscript

Status
Niet open voor verdere reacties.

gabber1

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
ik heb een vraag, ik werk met vbscript dat is een programeertaal dat erg veel op visual basic lijkt (bijna het zelfde) en ik heb en vraag,
hoe kan je er voor zorge dat als je bijv. F1 intrukt dat er dan een venster komt met "hallo"en als je dan op F5 drukt dan opent zig een programa en als je dan F9 drukt dan stopt dat programa

ik heb een vraag, ik werk met vbscript dat is een programeertaal dat erg veel op visual basic lijkt (bijna het zelfde) en ik heb en vraag,
hoe kan je er voor zorge dat als je bijv. F1 intrukt dat er dan een venster komt met "hallo"en als je dan op F5 drukt dan opent zig een programa en als je dan F9 drukt dan stopt dat programa

Ik vind vbscript er niet echt bepaald veel op visual basic lijken...

oow maar weet je wel hoe je het moet doen, want dan begin ik gewoon met visual basic

Bij visual basic zou ik het zo kunnen maken wat je zegt...

Vbs

open (de pragramma).exe
en dan de waarde 1 op het begin
hotkey closed f5
hotkey close (..........).exe welke kie je wild gebruiken.
met de waarde 0

Ik weet niet echt precies wat je bedoeld maar dit moet je wat verder kunnen helpen,
ik ben pas een beginner in dit begrip VBS ik wil het ook graag leren .
Volgend jaar op school ben ik er mee vol aan de slag.
Dus altijd wel handig als je er al wat vanaf weet

Vbs

Als dit niet helemaal correct is ik heb mijn twijfels eraan,
hoor ik het graag wat er niet klopt.Ik zit ook maar in een leerproces

open (de pragramma).exe
en dan de waarde 1 op het begin
hotkey closed f5
hotkey close (..........).exe welke kie je wild gebruiken.
met de waarde 0

Ik weet niet echt precies wat je bedoeld maar dit moet je wat verder kunnen helpen,
ik ben pas een beginner in dit begrip VBS ik wil het ook graag leren .
Volgend jaar op school ben ik er mee vol aan de slag.
Dus altijd wel handig als je er al wat vanaf weet

vbs is toch .vbs niet .exe?

jaja je maakt van je .txt als je opslaat .vbs met opslaan als

en ik bedoel met open (programma).exe
dat ie het programma opent of dat is als je hem .bat maakt
moet je effe kijken maarja ik had eerst allemaal voorbeeldjes voor je
maar die zijn nu weg al me data is weg, misschien wou ji mij daar mee helpen om die dan terug te krijgen?
Moet zoiezo die pc effe formateren en opnieuw instaleren, maar kan dus niet meer bij me data omdat ik een andere Windows over me windows heb heen gegooid en vergat data de sharen dus ken nu alleen met administrator account van me vorige windows erin komen maar die is dus weg.Heb al geprobeerd om via command promp erin te komen maar lukte ook niet en met de rechten lopen spelen maar deed ie ook niet, toen had ik als laatste wanhopige poging nog systeem reset gedaan en lukte ook niet.
Heb ji suggesties wat ik nog kan proberen?

Laatst bewerkt:
Bij visual basic doe ik dit:
Voorbeeld:
Shell("C:\Windows\system32\notepad.exe*", AppWinStyle.MinimizedFocus)

*hier kan je dan ook een andere .exe neer zetten

Dat zet je gewoon in een tekstbestand en dan .vbs neerzetten,

maar als je pc allemaal berichten wild laten hallo zeggen , net zoals www.klikhierniet.nl

maak je heel simpel een tekstbestandje en dan vbs noemen met erin :

msgbox "hallo"
msgbox "wie ben ji"

en ga zo maar door, die tekst die tussen haakjes staan dat zegt ie dan in een venster wat je niet weg kan klikken alleen kan je op ok klikken, dus bijv je doet 100 000 keer dat ,en je opent hem.
mag hij 100 000 keer op ok gaan klikken zo had ik eerst ergens een handleiding hoe je virusje kan maken, neem maar als voorbeeld het love virus iedereen kent het is gemaakt met tekstbestandje en .vbs van gemaakt , als je dit virus toevallig een keer mocht krijgen
start je windows in veiligheids modus en dat kijk in je start menu daat staat die en een in je Windows folder

Het love virus bestaat uit meerdere bestandjes die elkaar openen!!!!

Dus zoek hier naar hoe ze heten weet ik niet maar ze staan in je windows map dan.
over dat hallo zeggen enzo wat je pc doet kan jer ook in een erorrbox doen

dan doe je zo dacht ik :
errorbox "wat doe je"
Dat zegt ie dan in een errorbox

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan