VCD's branden in Nero, bestanden te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snipes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2004
Ik heb een (wellicht) simpel vraagje, maar is voor mij wel irritant.

Als ik een VCD in Nero wil branden (burning ROM of express maakt niet uit) en ik voeg een videobestand toe dat op mijn harde schijf bijv 700 mb is, wordt dat in Nero ineens 1200 mb of zo.
Waarom is dit en valt dit te voorkomen?! Zo kan ik die bestanden niet op CD krijgen..... :(

wat voor extensie hebben deze video files dan ?? hoogstwaarschijnlijk avi ;)

avi is gecomprimeerd en wordt een heel stuk groter als je er een vcd of svcd van wilt gaan maken ja.
Als jouw files avi files zijn kijk dan eens op http://wintips.filmt.nl daar vindt je een aantal handleidingen om van avi naar mpeg ( vcd , svcd ) te gaan.

Ja het is idd .avi, maar ik wist niet dat het dan veel groter werd joh..
Maar nu is ie aan het omzetten van avi naar mpeg1, maar een filmpie van 2 uur duur wel een uur of 6 om om te zetten... daar is toch geen beginnen aan.... en dan is ie nog net zo groot als in NERO waarschijnlijk (+/- 1200 MB), dus schiet ik er per saldo nog nix mee op, want dan kan ie nog steeds niet op CD gebrand worden..!!

Zie ik nou iets over het hoofd?? Kan dit niet anders/ sneller??

Maak gebruik van mainconceptencoder.
Deze zet de avi in realtime om naar mpeg1(vcd).
Je kan bij de conversie aangeven waar het splitpunt moet komen om de film over 2 cd's te spreiden.
Je komt er niet uit dat de mpeg groter wordt dan de avi.
Ligt aan de compressietechniek.
Suc 6

een avi file van 700 mb ga je nooit op 1 cd krijgen als vcd je zou evt kunnen kijken voor Ksvcd maar dat moet je dvd speler wel ondersteunen.
Dat het omzetten zolang duurt dat klopt alles wat gecompirmeerd is moet tenslote weer hercodeerd worden.

Mijn ervaringen met mainconceptencoder is dat na het omzetten de files vaak nog geen goeie mper files zijn om een vcd of svcd van te branden , maar andere mensen zullen andere ervaringen hebben.

Ja ik begrijp het, maar het is helaas niet wat ik wou horen, maar ja...

Wat is dat dat Ksvcd waar jij het over hebt Tazman??..:)

Ksvc is een kleine vorm van een svcd met de zelfde beeld kwaliteit als een svcd maar dan vele malen kleiner.
stel een svcd is normaal 1300 mb ( 2 cd ) dan kun je met Ksvcd vaak behalen dat het rond de 700 Mb wordt.
maar zoals gezegt de standalone speler moet het wle ondersteunen anders heb je er niks aan.

een ksvcd kun je gewoon met tmpgencoder maken kies dan ipv een vcd of svcd template een ksvcd template.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan