Vcleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marihanna

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
Hoi,
Sorry, ik kan mijn vraag niet vinden via de zoekfunctie...

Ik heb Windows ME en die bevalt me nog steeds prima. Jarenlang heb ik gedraaid met AVG Free Edition, maar nu ik de betaalversie AVG 7.5 heb, niks anders dan problemen: nu voor de 3e keer volledig opnieuw geformatteerd en alles opnieuw geïnstalleerd; de PC functioneert na iedere schone installatie goed in alle opzichten, maar steeds blijkt dat, zodra AVG 7.5 een virus in quarantaine heeft geplaatst, ik niet meer kan deelnemen aan forums; de oplossing is dan om IE6 SP1 opnieuw te downloaden, dan kan ik weer forums gebruiken, maar dan heb ik wéér Adware Generic binnengekregen.... en zodra ik die dus door AVG 7.5 in quarantaine plaats, kan ik wéér niet aan forums deelnemen. Alle keren had ik echter niet eerst vcleaner de boel laten opruimen en dat wil ik nu dan wèl doen.

Ik heb vcleaner.exe gedownload en netjes in veilige modus geprobeerd te openen, maar dan krijg ik de waarschuwing:

Als u een op tekst gebaseerd programma start in de veilige modus, riskeert u beschadiging van de schermweergave of andere problemen. Wilt u het programma toch starten?

Is dat normaal? En moet je 'm dan gewoon door laten gaan?

Spywareblaster heb ik nu ook geïnstalleerd, dus die zou Adware Generic tegen moeten houden?

Eeuwige dank voor 't beantwoorden van mijn vragen!

Over welk bestand gaat het dan?

Heb je dan ook alle updates voor Windows ME geïnstalleerd? En heb je wel een firewall?

Over welk bestand gaat het dan?

Het gaat er dus om dat vcleaner.exe in veilige modus geopend dient te worden volgens voorschrift, maar dan krijg ik die waarschuwing zoals ik vermeld heb in mijn vorige bericht.
En ik vraag mij af of dat normaal is.....nee toch?

En wat betreft Adware Generic, gaat het om 1 RegKey en 7 RegValues die steeds opnieuw binnengehaald worden van microsoft.com en die ik dan door AVG in quarantaine liet zetten.

Heb je dan ook alle updates voor Windows ME geïnstalleerd? En heb je wel een firewall?
Ja, ik heb bijna alle nodige updates geïnstalleerd, behalve al die talen-updates van Frans, Italiaans, Chinees, etc. en WMP 9 heb ik ook nog niet gedaan.
Verder hebben ze mij altijd wijs gemaakt dat er een ingebouwde firewall zit in mijn Speedtouch modem.

Doe dan het volgende;

False positive AVG

656:What to do when I suspect any file it is infected?Please try to update your AVG Free Edition and run the AVG Free Edition Complete Test again. When the file is not detected and you are still in doubt, put the file into password protected archive (WinZip, WinRar, PowerArchiver etc.), attach this archive to the email to virus@grisoft.com. Describe why you send the file and write password for the archive into email. And send the email.

@Ton52,

Hartelijk dank! Ik ga dat proberen, alhoewel ik nog twijfel of ik niet eerst het truukje moet proberen om de naam van vcleaner.exe om te dopen in whatever.exe en dan opnieuw proberen te openen in veilige modus...? Ik heb echt geen snars verstand van dit soort zaken.

Als het een foute melding is van AVG is de enige oplossing dat ze dat recht zetten, en dat kan alleen als er iemand melding van maakt.
Op het moment dat dat gebeurt is ben jij en anderen van die melding verlost.

Dus hernoemen is geen oplossing dan krijg je een melding van ''whatever.exe''.

Over de foutmelding van Vcleaner heb ik een mailtje gestuurd zowel naar grisoft.nl als grisoft.com.

En ik heb eindelijk antwoord van avgnederland:

Het probleem zit waarschijnlijk in de ingebouwde firewall van AVG welke NIET in de gratis versie zit.
Download de laatste versie van de 7.5 door te klikken op de volgende link:

http://www.grisoft.cz/filedir/inst/avg75f_523a1323.exe

Dubbelklik de installatiefile en kies : onderdelen toevoegen of verwijderen ( aangepaste installatie )
Haal het vinkje weg van de firewall. Bij emailscanner kiest u voor persoonlijk en niet voor outlook.
vervolg de installatie en herstart uw PC.

Start de PC op in veilige modus ( F8 indrukken tijdens starten PC maar voordat windows wordt gestart)
Laat AVG een volledige scan doen in deze veilige modus. Start uw PC weer normaal op.
Nu zou alles naar behoren moeten werken.

Ik heb net AVG 7.5 Free Edition gedownload, die een update ging binnenhalen van 33MB (!) en heb 'm laten scannen, met als resultaat: No threats were found. (Kan kloppen, want alle bagger heb ik bij mijn antieke AdAware in quarantaine)

De tip die avgnederland per email gaf, doe ik later wel een keertje; ik ben 't voorlopig even helemaal zàt en ook omdat ze schrijven: "Nu zou alles naar behoren moeten werken", maar dat is dus geen garantie. Over die firewall zou kunnen kloppen, want ik heb dus een ingebouwde firewall in het Speedtouch modem en 2 firewalls lijkt me een beetje teveel.

Een beetje vreemde reactie maar,

Een hardwarematige firewall (modem) en een softwarematige firewall zitten elkaar niet in de weg.
De modem firewall controleert alleen binnenkomend verkeer, een softwarematige firewall controleert ook het uitgaande verkeer.
Dus je kunt rustig een firewall installeren. :)

Ik snap er ook niks van, maar de softwarematige firewall controleert dus ook binnenkomend verkeer net als de modemfirewall en die twee zouden mekaar dus in de weg kunnen zitten....

Overigens krijg ik ook de indruk dat 't een zootje is bij AVG, want je kunt tegen allerlei verschillende prijzen diverse AVG's 7.5 downloaden, maar je krijgt toch steeds precies dezelfde .exe, zie: http://www.grisoft.com/ww.download-7

AVG Internet Security 7.5
AVG Internet Security Home Edition 7.5
AVG Anti-Malware 7.5
AVG Anti-Virus Professional Edition 7.5
AVG Anti-Virus plus Firewall 7.5

steeds is het avg75f_523a1323.exe versie 7.5.523 van June 5, 2008 van 66 MB.

En ik heb Internet Security 7.5 gedownload, maar het programma noemt zichzelf Anti-Malware 7.5
Lekker duidelijk...:p

Het binnenkomende verkeer wordt eigenlijk alleen door de modem gecontroleerd, er blijft weinig of niets over voor de softwarematige firewall.
Maar alle programma’s die naar huis willen bellen hebben vrijspel......legaal of malware.

Er zijn meer AV programma's dan alleen AVG. :)

Ik heb er ook altijd Spybot S&D bij gehad, nu versie 1.6, plus de nieuwste Spywareblaster, maar als ik even mijn antieke AdAware laat scannen, heb ik prompt weer data miners binnengehaald. Ik dacht vroeger dat Spywareblaster en Spybot die troep zouden tegenhouden, maar nee dus.

De snelste methode om die zooi kwijt te raken, vind ik, is even alle Content.IE5 mappen weg te gooien en dan in de Windows-map de wininit.bak om te dopen in wininit.ini
Als ik AdAware daarna laat scannen, vindt-ie nooit wat.

*

Laatst bewerkt:
Op de vraag over de rare waarschuwing van V.cleaner, waarmee ik dit topic startte, heb ik het volgende antwoord van Grisoft gekregen:

"Please let us inform you, that the mentioned warning message is
probbably related to the operating system security. This message will
show everytime when you try run some file from internet.
In this case you could run the Vcleaner.exe and try to solve the
infection issue. Renaming of the process will not make any changes."

Welnu, ik heb ten eerste nog nooit iets hoeven te runnen in de veilige modus en ten tweede heb ik deze vreemde message nog nooit eerder gezien.

Die hele Vcleaner kan me de pot op en de hoge dunk die ik had van Grisoft heeft een aardige knauw gekregen.

Ik heb ondertussen geleerd dat formatteren en alles opnieuw installeren inclusief IE6 SP1 e.d. van Microsoft, daarna mijn antieke AdAware de critical objects in quarantaine laten zetten, altijd nog veel sneller gaat dan me suf zitten piekeren en wachten op antwoord van Grisoft of AVG Nederland.

Case closed, wat mij betreft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan