Vectorbestanden omzetten Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hai,

Ik heb een aantal logo's van internet afgeplukt en wil deze omzetten naar een formaat die niet wijzigt bij het wijzigen van formaat. Het zogenaamde 'scalen'= vectortekeningen.

Nu heb ik Photoshop versie 8 CS, maar ik weet niet hoe ik jpeg/gif/bmp bestanden omzet naar VECTORtekeningen nu worden het rastertekeningen. Omdat ik ze in photoshop opsla als PSD bestand, maar dat werkt zogezegd niet.

In de bijlage staan alle logo's die moetn worden omgezet.

Bijlagen

denk je op deze manier je foto's groter te krijgen op je website ofzow dan moet ik je ontmoediggen lage kwalitiet blijft lage kwaliteit

het is voor een dvd.

jpeg/gif/bmp naar psd (vector) heeft naar mijn mening ook kwaliteitsverlies, maar wil weten hoe ik het doe.

Een JPG, ed... kan je, volgens mij niet omzetten naar een vector. Ik ken uiteraard een PSd betand, maat dit is eigenlijk ook geen vector. Een programma dat vector bestanden kan aanmaken is "Coreldraw" maar.. vindt dit maar niets.

Illustrator - ook van Adobe, is een vector pakket, echter bestanden van Jpeg, wmf en bmp en dergelijke moetten getraced worden, wat omslachtig is want je moet het logo opnieuw maken met de hand, of je moet corel-trace gaan gebruiken, wat meestal geen goede resultaten levert !

Serverdude zei:
Illustrator - ook van Adobe, is een vector pakket, echter bestanden van Jpeg, wmf en bmp en dergelijke moetten getraced worden, wat omslachtig is want je moet het logo opnieuw maken met de hand, of je moet corel-trace gaan gebruiken, wat meestal geen goede resultaten levert !

Dat was, wat ik wou zeggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan