Veel drivers niet correct na online driver-test

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vlinderke

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Hoi

Via driver-agent heb ik een driver-test gedaan. Daaruit bleek dat ik erg veel drivers mis. Wat wel heel apart is aangezien ik wel normaal beeld en geluid heb (en dus nergens last van heb).
DriverCheck.jpg

(driver-test)
Je kunt niks gratis downloaden, gaat allemaal via Visa

Maar ik denk dat dit op de langere termijn wel voor grote problemen zorgt. Ik heb me PC pas geformatteerd omdat ie steeds uitging met een blauw scherm waarop stond vermeld dat het aan een driverfout lag (drivers less or not equal).

Dus nu wil ik heel graag weten hoe en waar ik de ontbrekende drivers kan downloaden en installeren.
Mijn gegevens (mbv everest: overzicht):
Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 1
DirectX 4.09.00.0900 (DirectX 9.0)
Computernaam cc822475-a
Naam gebruiker anno

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4, 2600 MHz (26 x 100)
Moederbordnaam MSI MS-6701 (Medion OEM) (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset SiS 648
Systeemgeheugen 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (01/24/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart MEDION RADEON 9600 TX Secondary (128 MB)
Video kaart MEDION RADEON 9600 TX (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9600 TX (R300)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (1551662)

Multimedia
Geluidskaart SiS 7012 Audio Device

Opslag
IDE apparaat SiS PCI IDE UDMA Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf ST3120023A (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Harde schijf Medion Flash XL MS USB Device
Harde schijf Medion Flash XL CF USB Device
Harde schijf Medion Flash XL SM USB Device
Harde schijf Medion Flash XL MMC/SD USB Device
Optische Station PIONEER DVD-RW DVR-105 (DVD:4x/2x/12x, CD:16x/8x/32x DVD-RW)
Optische Station SONY DVD-ROM DDU1612 (16x/40x DVD-ROM)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 114463 MB (111121 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis PS/2-compatibele muis

Netwerk
Netwerkkaart SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter (192.168.123.100)

Peripherieapparaten
USB1 apparaat SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB2 apparaat SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag
USB-apparaat X10 USB Wireless Transceiver (ACPI-compliant)
Dit stond er bij BIOS:
Veld Waarde
BIOS Eigenschappen
BIOS Type Award
Award BIOS Type Phoenix-Award BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap W6701M7 V2.09 012203 15:00:00 MEDIONPC LN
Datum Systeem BIOS 01/24/03
Datum Video BIOS 03/01/24

BIOS Fabrikant
Firmanaam Phoenix Technologies Ltd.
Productinformatie http://www.phoenix.com/en/products/default.htm
BIOS upgrades http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

Problemen en Suggesties
Suggestie Are you looking for a BIOS Upgrade? Contact eSupport Today!
Suggestie Het systeem BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.
Via de BIOS-link van Everest kwam ik ook op een commerciele site terecht.

kijkeens bij hardware- apparaat beheer

heb je daar ook gele uitroeptekens staan?

en dat soort programmaatjes ach......:(

Dit soort programma's moet je niet veel op uit doen want die geven vaak dit soort meldingen de reden hiervan is dat ze van de laatste drivers uit gaan, maar als alles goed werkt gewoon het programma richting de prullenbak verwijzen.:thumb::p

Je zegt dat je drivers mist maar dat is totaal niet het geval.Dit programma (voor zover je het kunt vertrouwen) kijkt of je de laatste drivers heb en die heb je ook niet altijd nodig. Als alles gewoon werkt is er niks aan de hand en kan dit programma zoals al eerder gezegd richting prullenbak. Misleidend!

Dit soort sites die dit soort programma's verstrekken hebben er zelf belang bij dat je de nieuwste drivers bij hun van de site haald, de reden hiervoor is ? nou wat dacht je?
Of je maar even betalen wilt met je creditcard voor hun mooie diensten terwijl je de drivers vaak gratis op de site van de fabrikant van de hardware kunt downloaden.
Dus volg gewoon het advies niets op uit doen en het programma richting de prullenbak:D:thumb:;)

kijkeens bij hardware- apparaat beheer

heb je daar ook gele uitroeptekens staan?

en dat soort programmaatjes ach......:(
Ja, bij apparaatbeheer heb ik 2 vraagtekens met uitroeptekentjes.
Bij Multimedia-controller en PCI Simple Communications-controller.
Met bestuursprogramma bijwerken schiet ik niks op (er wordt niks gevonden), en het stuurprogramma terugzetten naar een eerder punt kan niet, want ik heb geformatteerd, er is dus geen eerder punt.

Waarom ik hier een punt van maak is doordat me PC gecrashed is door een driverfout (voor 't eerst in 4 jaar een crash), en ik weet de oplossing hiervoor nog steeds niet. Ik heb geformatteerd, en nu werkt alles nog, maar voor hoelang?
En als ik weer die BSOD's krijg, moet ik wéér formatteren, maarja zo blijf ik aan de gang.

Ik weet trouwens ook niet hoe & waar ik de BIOS kan updaten, maar volgens everest is 't wel nodig, want de laatste update hiervan was meer dan 2 jaar terug.

Wat betreft Driver-agent, 't was een online-scan, gewoon nooit meer doen dus :D

Ook Everest maakt wel eens een foutje, een bios die werkt hoef je niet te updaten, sterker nog, het is beter van niet, er zitten nogal wat risico's aan, vooral voor leken.

Ook de foutmelding hier neerzetten kan helpen al het weer gebeurd.

In de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Laatst bewerkt:
Wat voor merk moederbord heb je want je kunt de drivers downloaden op de site van de fabrikant.
Dit geld tevens voor videokaart drivers en eventuele bij gestoken geluidskaarten.

Heb je de gegevens niet download dan even het programma Everest Home Editie op onder staande site daarmee kun je de gegevens van alle hardware boven water halen.

Donwload site Everest Home Editie

Wat voor merk moederbord heb je want je kunt de drivers downloaden op de site van de fabrikant.
Dit geld tevens voor videokaart drivers en eventuele bij gestoken geluidskaarten.

Heb je de gegevens niet download dan even het programma Everest Home Editie op onder staande site daarmee kun je de gegevens van alle hardware boven water halen.

Donwload site Everest Home Editie

Staat helemaal bovenin, ik keek er ook overeen, een Medion PC, @pete1 gaf al een link.

http://www.medion.com/nl/

zoek op MEDS/N nummer van de pc.

Al gedaan. Daardoor werkt alles ook (heb alles gedownload en wat executable was, ook uitgevoerd)
Maar toch blijven die 2 gele vraagtekens er staan.
En dáár snap ik nu geen bal van:confused:

@LangePier
Ja, ik heb de driverfouten hier nog wel staan. Het waren verschillende fouten, die meerdere malen voor een BSOD zorgden.
0x0000007E met de fout located in kmixer.sys

stopfout: 0x0000000A (zonder locatie van fout)

stopfout 0x0000008E (zonder locatie van fout)
Heb hier nog steeds geen oplossing voor.

Ja we zijn niet allemaal even wakker zo nu en dan :confused::thumb::D
pete1 heeft de oplossing al gegeven zo ver als mogelijk is.

Al gedaan. Daardoor werkt alles ook (heb alles gedownload en wat executable was, ook uitgevoerd)
Maar toch blijven die 2 gele vraagtekens er staan.
En dáár snap ik nu geen bal van:confused:

@LangePier
Ja, ik heb de driverfouten hier nog wel staan. Het waren verschillende fouten, die meerdere malen voor een BSOD zorgden.

Heb hier nog steeds geen oplossing voor.

Rechtermuisklik op die items en verwijs naar de uitgepakte drivers, zo niet te zien waarvoor die uitroeptekens zijn.

Die foutmeldingen hebben betrekking op drivers veelal de videokaartdrivers.

Aangezien je verder geen type nr. of serie nummer opgeeft kan ik daar verder geen uitspraak over doen welke de fout zou kunnen geven.

Dat moederbord behoort bij de MD 5000 (volgens mij) alleen daar kan ik bij Medion geen drivers voor vinden, wellicht dat liveupdate van MSI nog iets moois voor je kan betekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan